Partnerzy serwisu:
Mobilność

Francja: Elektryczne rowery za stare samochody!

Dalej Wstecz
Autor:

simetra

Data publikacji:
18-04-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Reuters/ Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Francja: Elektryczne rowery za stare samochody!
fot. vlad b/ unsplash
Francuski rząd zdecydował się na bardzo ciekawą proekologiczną inicjatywę. W zamian za oddanie na złom starego auta będzie można otrzymać środki na zakup roweru elektrycznego.

Zasiadający we francuskim Zgromadzeniu narodowym posłowie zatwierdzili, na razie dopiero w pierwszym czytaniu, projekt zmian ustawowych, który umożliwi wymianę starych samochodów na środki na zakup roweru elektrycznego. Nowe przepisy mają uzupełnić inne rozwiązania wdrażanie w ramach pakietu klimatycznego, którego efektem ma być zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych o 40% do końca roku 2030 w porównaniu do poziomu z roku 1990.

Jeśli rozwiązanie zostanie ostatecznie przyjęte, Francja stanie się jednym z pierwszych państwem na świecie, które zaoferuje ludziom możliwość wymiany starzejącego się pojazdu na rower elektryczny lub składany. W tym samym czasie oferowane będę jednak dopłaty do zakupu samochodów elektrycznych, więc efekt programu nie musi być wielki w zakresie zmniejszenia liczby pojazdów poruszających się po francuskich drogach.

Ostatecznie nie zostało jeszcze rozstrzygnięte, jaka powinna być skala dopłat do elektryków, ale zdaniem organizacji rowerowych powinna ona pokrywać ok. 40-50% zakupu nowego roweru. Reuters podał kwotę 2,5 tys. euro czyli ok. 11,3 tys. złotych, która pozwalałaby nabyć nowy rower.

Podobny projekt jest już wdrażany w Finlandii, ale daje możliwość nie tylko wymiany starych samochodów na rowery elektryczne, ale także na bilety lub zniżki na zakup pojazdu. Jak dotąd w jego ramach nabyto ponad 2000 rowerów elektrycznych. Podobny w założeniach mechanizm działa także na Litwie.

Rok 2020 był bardzo udany dla francuskiego rynku rowerowego. Pandemia wywołała ogromne zainteresowanie jednośladami, co widać m.in. na ulicach Paryża. Sprzedanych zostało 2,6 mln rowerów z czego 500 tys. elektrycznych. Średni koszt elektryka przekroczył 2 tys. euro.
Tymczasem w roku 2020 do Polski sprowadzonych zostało 850 tys. używanych samochodów, których średni wiek przekroczył 12 lat…
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Mobilność

Łódź: Ul. Rewolucji 1905 r. będzie dwukierunkowa dla rowerów

Roman Czubiński 08 lipca 2023

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

Mobilność

Warszawa: Veturilo przebojem lata. Wyniki wypożyczeń

inf. pras. UM Warszawa 27 czerwca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5