Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Francja. 124 organizacje podpisały petycję na rzecz zrównoważonej mobilności

Dalej Wstecz
Autor:

Magdalena Romanowska

Data publikacji:
2020-05-23 08:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
TP/via-id.com

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Francja. 124 organizacje podpisały petycję na rzecz zrównoważonej mobilności
fot. Unsplash
Pod hashtagiem #EnsemblePourUneMobilitéDurable (tłum. „razem dla zrównoważonej mobilności”) trwa akcja francuskich organizacji transportowych, mająca na celu wdrożenie zmian w zrównoważonym transporcie w rzeczywistości po COVID-19. Aktywiści chcą wykorzystać koronakryzys to zwrócenia uwagi na konieczne działania w stronę bardziej czystego, ekonomicznego i dostępnego dla wszystkich transportu.

Postulaty firm i organizacji transportowych takich jak BlaBlacar, Klaxit, Dott, Angell, Cyclofix, Smoove, Geovelo, Pony czy Fluctuo kontynuacją działań już zapowiedzianych przez francuski rząd, w tym planu rowerowego o wartości 20 mln euro. Społeczność start-upów i przedsiębiorstw chce w ten sposób napędzić rząd do niepoprzestawania na tym wsparciu.

Wystosowano łącznie pięć postulatów.

Pierwszy z nich dotyczy wsparcia bezpiecznych sposobów przemieszczania się (tzw. soft mobility) poprzez zmniejszenie podatku VAT na akcesoria typu kaski, kamizelki, odblaski czy zabezpieczenia antykradzieżowe i uznanie ich za artykuły pierwszej potrzeby.

Bonus na zakup roweru i hulajnogi

Drugi postulat dotyczy dostępu do rowerów i hulajnóg elektrycznych poprzez rozszerzenie tzw. bonusu rowerowego do 300 euro na zakup VAE (rower elektryczny) czy EDP (hulajnogi, monocykle deskorolki, segwaye). Bonus ma dotyczyć zarówno pojazdów nowych, jak i używanych.

Zwiększenie tzw. dopłaty do zrównoważonego transportu (Le forfait de mobilité durable), czyli dopłaty do pensji w wysokości do 400 euro rocznie dla pracownika, który dociera do pracy przy pomocy roweru czy carpoolingu. Sygnatariusze petycji chcą podniesienia dopłaty do 800 euro rocznie, przy czym jej połowa ma być sfinansowana przez państwo.

Osobne pasy dla carpoolingu?

Wśród postulatów znalazło się również wydzielenie osobnych pasów zarezerwowanych dla carpoolingu, zezwolenie na korzystanie z carpoolingu pracownikom pobierającym dodatki od kilometra oraz osobom posiadającym pojazdy służbowe.

Na koniec sygnatariusze petycji chcą priorytetowego wsparcia dla start-upów wprowadzających rozwiązania związane ze zrównoważonym transportem, głównie poprzez przyznawanie im tzw. białych certyfikatów (CEE), uzależniając przekazywane im wsparcie finansowe od wyników i oceny ich wpływu na środowisko.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Dlaczego Wrocław i Jaworzno stały się wzorem dla Europy

Mobilność

Dlaczego Wrocław i Jaworzno stały się wzorem dla Europy

Jakub Dybalski 01 marca 2020

Andrzej Adamczyk: Brakuje parkingów P&R i integracji

Mobilność

Andrzej Adamczyk: Brakuje parkingów P&R i integracji

jd/inf. pras. 20 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5