Partnerzy serwisu:
Mobilność

Forum Technologii w Transporcie. „Do przejazdów komunikacją już nie potrzeba monet”

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2017-05-18 11:27
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Forum Technologii w Transporcie. „Do przejazdów komunikacją już nie potrzeba monet”
Fot. ZTM Warszawa
– Coraz bardziej uwidacznia się w transporcie publicznym chęć wdrażania rozwiązań, który w świecie komercyjnym towarzyszą nam od lat. Więc każdy z nas oczekuje, że jeśli wchodzi do tramwaju, pociągu czy autobusie, będzie mógł zapłacić za przejazd kartą – powiedział podczas inauguracji Forum Technologii w Transporcie dyrektor Visa w Polsce, Adrian Kurowski.

Bez wątpienia plastikowa karta zastępuje tradycyjny pieniądz w coraz większych obszarach codziennego życia. Wielu mieszkańców miast, zwłaszcza w stolicy, nie używa już na co dzień monet i banknotów.

– Jako pasażer komunikacji miejskiej w Warszawie mogę już odbyć całą podróż bez tradycyjnych pieniędzy. Bez problemu mogę dzięki karcie wjechać autem na parking Parki & Ride, a później kupić bilet za pomocą karty u konduktora Kolei Mazowieckich. Oczywiście później z kartą, podczas przerwy w pracy, pójdę na kawę. To jest po prostu wygodne – mówił Adrian Kurowski.

W Polsce rośnie liczba nowoczesnych rozwiązań kartowych w komunikacji miejskiej. Do grona miast, po Świebodzicach i Jaworznie, w których za przejazd zapłacimy zwykłą kartą debetową, dołączył właśnie Rybnik.

– Parę dni temu dokonaliśmy pierwszych transakcji kartą zbliżeniową w pojeździe. Wystarczy wyjąć kartę płatniczą i zbliżyć ją do czytnika przy pierwszych drzwiach i wybrać właściwy bilet. Wszystko jest niezwykle proste, a więc także wygodne dla pasażerów. Ponadto – rozwój kolejnych form płatności wpływa na odciążenie kierowców, którzy zamiast sprzedawać bilety, mogą zająć się bezpiecznym prowadzeniem pojazdy. Docelowo chcemy, by karta zbliżeniowa miała też funkcję karty miejskiej. A w dalszej przyszłości – będziemy chcieli się zbliżyć do systemu londyńskiego – powiedział Stanisław Wengerski z Zarządu Transportu Miejskiego w Rybniku.

– Płatność kartą zbliżeniową za bilet ma jedną zasadniczą zaletę – bardzo skraca proces nabycia usługi, co sprawia, że komunikacja miejska staje się bardziej dostępna. Transakcje za kilka złotych nie są warte tego, by marnować na nie tyle czasu. Gdybyśmy mieli takie kasowniki jak w Rybniku, wszystko stałoby się łatwiejsze – mówił Kurowski. – Jest też bardzo przyjazna dla operatorów: nie ma potrzeby instalacji kasowników, a nowoczesne urządzenia do walidacji są niemal bezobsługowe – dodał.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5