Partnerzy serwisu:
Mobilność

FlixBus uruchamia najdłuższą w Europie linię autobusową napędzaną biopaliwem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-09-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. FlixBus

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
FlixBus uruchamia najdłuższą w Europie linię autobusową napędzaną biopaliwem
fot. Flixbus
FlixBus nawiązał współpracę z Volvo Buses, dzięki której możliwe będzie wykorzystanie biodiesla Oleo100, wytwarzanego w 100% z francuskiego rzepaku, na trasach dalekobieżnych. Linia LN724 na trasie Brest – Grenoble została uruchomiona 28 września i jest najdłuższą regularną linią autobusową operującą dzięki pełnemu zasilaniu biopaliwem. Efektem wykorzystania technologii jest zmniejszenie emisyjności CO2 o 70%.

FlixBus i jego spółka holdingowa Flix SE są aktywnie zaangażowane w poszukiwanie najlepszych rozwiązań, które mogą realnie przyczynić się do budowania ekologicznej przyszłości mobilności. Testowanie alternatywnych paliw jest jednym z podstawowym aspektów w kierunku realnej transformacji całej branży, dlatego Flix regularnie łączy siły z różnymi partnerami, aby pilotować rozwój nowych technologii i testować ich wydajność w swojej flocie. Najnowsza współpraca FlixBusa z Volvo Buses polega na wykorzystaniu biodiesla Oleo100, wytwarzanego w 100% z francuskiego rzepaku.

– Volvo Bus podziela naszą wizję tworzenia rozwiązań w kierunku bardziej zrównoważonego podróżowania i produkując autobusy klasy premium gwarantuje jakość, jakiej oczekują klienci FlixBusa. – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, Ukrainie i krajach bałtyckich. – Na całym świecie regularnie nawiązujemy współprace z różnymi partnerami, aby maksymalnie zmniejszyć ślad węglowy podróży FlixBusem. Obecnie Francja w tej dziedzinie jest pionierem, dzięki ambitnym partnerom, takim jak Volvo Bus, Morio i Saipol, ale mocno liczę na to, że niedługo podobne rozwiązania pojawią się także na polskim rynku – dodaje Leman.

Codzienne kursy FlixBusa pomiędzy Brest i Grenoble to aż 830 000 przejechanych kilometrów rocznie i do 200 000 litrów zużytego paliwa. Wprowadzenie nowej technologii jest wobec tego znacznym zwiększeniem udziału wykorzystania biopaliwa we Francji. Rozwiązanie to zostało po raz pierwszy wprowadzone na linii Nicea – Tuluza, gdzie do floty włączono dwa pojazdy Volvo, zasilane Oleo100. Następnie w czerwcu 2022 autobusy zasilane biodieslem zaczęły operować na trasie Vannes – Paryż.

Najnowsza współpraca FlixBusa z Volvo to europejski debiut w dziedzinie podróży komercyjnych. Oleo100 całkowicie spełnia najnowsze kryteria neutralności klimatycznej poprzez przekształcanie odnawialnej biomasy w paliwo. W procesie tłoczenia rzepaku uzyskiwane są niemodyfikowane genetycznie (nie-GMO) białka roślinne, a oprócz tego – olej rzepakowy przeznaczony do spożycia przez ludzi. Dopiero nadwyżki tej produkcji zostają wykorzystywane do celów energetycznych, dzięki czemu wdrożenie biopaliwa nie powoduje ani wylesiania, ani zmiany sposobu użytkowania gruntów.

Biodiesel Oleo100 (produkowany w całości z francuskich nasion rzepaku) redukuje emisję CO2 do 70% oraz emisję innych cząstek stałych do 80%, przy jednoczesnym zachowaniu takiej samej wydajności jak tradycyjny olej napędowy. Modernizując branżę i wspierając zrównoważone projekty pilotażowe, takie jak dalekobieżne autobusy napędzane biopaliwem, Flix udowadnia, że cała branża może zostać przekształcona dzięki konsekwentnej wizji i zmotywowanemu zespołowi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PolskiBus wraca na krajowe drogi!

Komunikacja

PolskiBus wraca na krajowe drogi!

Michał Szymajda 01 kwietnia 2023

Flixbus dojedzie z Katowic i Krakowa do portu lotniczego Lublin

Komunikacja

Łódź: Autobusowa Fabryczna w internecie. Bez rozkładu jazdy

Felietony i komentarze

Warszawa Zachodnia. "Za chwilę autobusem pojadę na wojnę"

Komunikacja

Zobacz również:

PolskiBus wraca na krajowe drogi!

Komunikacja

PolskiBus wraca na krajowe drogi!

Michał Szymajda 01 kwietnia 2023

Flixbus dojedzie z Katowic i Krakowa do portu lotniczego Lublin

Komunikacja

Łódź: Autobusowa Fabryczna w internecie. Bez rozkładu jazdy

Felietony i komentarze

Warszawa Zachodnia. "Za chwilę autobusem pojadę na wojnę"

Komunikacja

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5