Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Flixbus sprzedał za dużo biletów. Problem ze sprzedażą agencyjną

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
08-08-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Flixbus sprzedał za dużo biletów. Problem ze sprzedażą agencyjną
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 plAutobus Flixbusa
Kilka osób nie zostało zabranych z Łodzi przez autobus Flixbusa z Warszawy do Wrocławia. To już drugi opisywany na naszych łamach taki przypadek w ciągu ostatnich tygodni, ale firma zapewnia, że do takich sytuacji dochodzi jedynie incydentalnie. Przyczyną braku miejsc ma być problem z agencyjną sprzedażą biletów w sytuacji zmiany pojazdu wystawionego na dany kurs.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o problemach pasażerów Flixbusa, którzy mimo zakupu biletów nie zostali wpuszczeni na pokład. W autobusie z Warszawy do Wrocławia zabrakło bowiem dla nich miejsc. Firma zapewniała nas wówczas, że sytuacja była wyjątkowa i wynikała z jednorazowego błędu w systemie sprzedaży, ale do podobnego problemu doszło ponownie – na tej samej trasie.

Flixbus: To błędy, a nie overbooking

W miniony piątek 2 sierpnia na pokład autobusu z Warszawy do Wrocławia wyjeżdżającego z Łodzi o 16:00 nie weszło kilka osób z ważnymi biletami na przejazd. Odjazd z Dworca Fabrycznego został opóźniony, bo kierowca próbował znaleźć wraz z konsultantami telefonicznymi Flixbusa rozwiązanie problemu. Podróżnym zaoferowano bilety na kolejny kurs, ten jednak odbywał się dopiero za około trzy godziny.

– Nie stosujemy polityki overbookingu, czyli celowej sprzedaży większej liczby biletów niż rzeczywista liczba miejsc w danym autobusie – zapewnił nas Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbusa w Polsce i na Ukrainie. Jak więc mogło znów dojść do sytuacji, w której spółka zawiera z podróżnymi umowę przewozu, której nie jest później w stanie zrealizować? – Przypadki takie powstają, gdy określona liczba biletów jest blokowana do sprzedaży przez naszych partnerów agencyjnych (w tym przypadku chodziło o Dworzec Zachodni [PKS w Warszawie[) – mówi nasz rozmówca.

Niewpuszczeni pasażerowie mają prawo do reklamacji i rekompensaty

– Zdarzają się niestety nagłe wypadki, w których planowany na danej trasie pojazd musi zostać zastąpiony przez inny. Wówczas powstaje możliwość błędu w liczbie dostępnych miejsc na danym kursie – dodaje przedstawiciel koncernu. Flixbus ponownie nie odpowiedział nam przy tym wprost, ile takich przypadków miało miejsce w tym roku.

– Są to sytuacje incydentalne – stwierdził jedynie Michał Leman. Dodał, że każdy pasażer, który nie został wpuszczony na pokład, ma prawo zgłosić reklamację i otrzymać rekompensatę.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Flixbus uruchamia wakacyjne bezpośrednie przejazdy do Chorwacji

Komunikacja

Flixbus uruchamia wakacyjne bezpośrednie przejazdy do Chorwacji

Inf. pras. / opr. Paulina Piziorska 19 maja 2025

FlixBus wjeżdża do Peru

Mobilność

FlixBus wjeżdża do Peru

Redakcja/inf. pras. 17 lutego 2025

Spółki Poczty Polskiej z opcją zakupu biletów Flixbusa

Komunikacja

FlixBus partnerem rozgrywek UEFA Conference League oraz UEFA Europa League

Prawo & Finanse

Zobacz również:

Flixbus uruchamia wakacyjne bezpośrednie przejazdy do Chorwacji

Komunikacja

Flixbus uruchamia wakacyjne bezpośrednie przejazdy do Chorwacji

Inf. pras. / opr. Paulina Piziorska 19 maja 2025

FlixBus wjeżdża do Peru

Mobilność

FlixBus wjeżdża do Peru

Redakcja/inf. pras. 17 lutego 2025

Spółki Poczty Polskiej z opcją zakupu biletów Flixbusa

Komunikacja

FlixBus partnerem rozgrywek UEFA Conference League oraz UEFA Europa League

Prawo & Finanse

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij