Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Flixbus sprzedał za dużo biletów. Problem ze sprzedażą agencyjną

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2019-08-08 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Flixbus sprzedał za dużo biletów. Problem ze sprzedażą agencyjną
fot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 plAutobus Flixbusa
Kilka osób nie zostało zabranych z Łodzi przez autobus Flixbusa z Warszawy do Wrocławia. To już drugi opisywany na naszych łamach taki przypadek w ciągu ostatnich tygodni, ale firma zapewnia, że do takich sytuacji dochodzi jedynie incydentalnie. Przyczyną braku miejsc ma być problem z agencyjną sprzedażą biletów w sytuacji zmiany pojazdu wystawionego na dany kurs.

Niedawno informowaliśmy na naszych łamach o problemach pasażerów Flixbusa, którzy mimo zakupu biletów nie zostali wpuszczeni na pokład. W autobusie z Warszawy do Wrocławia zabrakło bowiem dla nich miejsc. Firma zapewniała nas wówczas, że sytuacja była wyjątkowa i wynikała z jednorazowego błędu w systemie sprzedaży, ale do podobnego problemu doszło ponownie – na tej samej trasie.

Flixbus: To błędy, a nie overbooking

W miniony piątek 2 sierpnia na pokład autobusu z Warszawy do Wrocławia wyjeżdżającego z Łodzi o 16:00 nie weszło kilka osób z ważnymi biletami na przejazd. Odjazd z Dworca Fabrycznego został opóźniony, bo kierowca próbował znaleźć wraz z konsultantami telefonicznymi Flixbusa rozwiązanie problemu. Podróżnym zaoferowano bilety na kolejny kurs, ten jednak odbywał się dopiero za około trzy godziny.

– Nie stosujemy polityki overbookingu, czyli celowej sprzedaży większej liczby biletów niż rzeczywista liczba miejsc w danym autobusie – zapewnił nas Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbusa w Polsce i na Ukrainie. Jak więc mogło znów dojść do sytuacji, w której spółka zawiera z podróżnymi umowę przewozu, której nie jest później w stanie zrealizować? – Przypadki takie powstają, gdy określona liczba biletów jest blokowana do sprzedaży przez naszych partnerów agencyjnych (w tym przypadku chodziło o Dworzec Zachodni [PKS w Warszawie[) – mówi nasz rozmówca.

Niewpuszczeni pasażerowie mają prawo do reklamacji i rekompensaty

– Zdarzają się niestety nagłe wypadki, w których planowany na danej trasie pojazd musi zostać zastąpiony przez inny. Wówczas powstaje możliwość błędu w liczbie dostępnych miejsc na danym kursie – dodaje przedstawiciel koncernu. Flixbus ponownie nie odpowiedział nam przy tym wprost, ile takich przypadków miało miejsce w tym roku.

– Są to sytuacje incydentalne – stwierdził jedynie Michał Leman. Dodał, że każdy pasażer, który nie został wpuszczony na pokład, ma prawo zgłosić reklamację i otrzymać rekompensatę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Pasażerom trzeba lepiej rekompensować błędy przewoźników

Felietony i komentarze

Pasażerom trzeba lepiej rekompensować błędy przewoźników

Kasper Fiszer 18 lipca 2019

Flixbus rozszerza swoją działalność na Ukrainie

Komunikacja

Flixbus rozszerza swoją działalność na Ukrainie

Redakcja 11 czerwca 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5