Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba

Dalej Wstecz
Autor:

Michał Szymajda

Data publikacji:
2018-06-22 09:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Flixbus rozwija się tam, gdzie oferta PKP Intercity jest słaba
Autobus Flixbus na poznańskim dworcu autobusowymfot. Michał Szymajda
Wygląda na to, że Flixbus pełną garścią korzysta z utrudnień na kolei. Autobusy operatora najwięcej klientów mają tam, gdzie oferta PKP Intercity jest kulawa.

Świadczą o tym trasy, gdzie autobusowy przewoźnik zbiera najwięcej pasażerów. To linie z Warszawy do Rzeszowa, do Wrocławia I Berlina (a także do Krakowa, gdzie Flix konkuruje jednak głównie ceną). Warto przypomnieć, że potencjał trasy Warszawa – Berlin dostrzegło ostatnio także Deutsche Bahn, które wypełniając siatkę połączeń kolejowych, uruchomiło między stolicami autobus przejeżdżający przez Poznań.

– W połowie lipca otwierzymy także nowe połączenie między Warszawą a Szczecinem, których obecnie nie ma w naszej siatce. Będzie realizowane przez Poznań, przez co liczymy także na nowych klientów z tego miasta – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający Flixbus w Polsce. Leman z pewnością wie co robi, mając doświadczenie w lotnictwie, a przypomnijmy, że liczba połączeń zarówno LOTu jak i Ryanair między Warszawą a Szczecinem wzrosła w ostatnich miesiącach skokowo.

Dodał, że zdaje sobie sprawę z pogorszenia kolejowej oferty między Warszawą a Poznaniem, ze względu na remont magistrali E20, dlatego widzi szanse dla szybkich autobusów, które będą kursować po autostradzie A2.

– Mogę zdradzić, że prowadzimy zaawansowane rozmowy z parnterami na ten temat. Oczywiście poinfomujemy o ich wynikach, nie chcąc wyprzedzać faktów – powiedział Michał Leman.

Sporą nowością w nowej siatce połączeń będzie autobus, który połączy Kraków z… Amsterdamem!. Do tej pory autobus kończył bieg w niemieckim Essen. Warto przypomnieć, że kilka lat temu we współpracy z Deutsche Bahn pociąg do Holandii był uruchamiany przez PKP Intercity.

– Chcemy też powalczyć o pasażera ze wschodu Polski, m.in z Mazur I Lubelszczyzny. Ale musimy poczekać na zakończenie ważnych inwestycji drogowych w tych regionach I zakończyć rozmowy z potencjalnymi partnerami – powiedział Leman. O tym, że na wschodzie jest pasażer jest świadczą połączenia z Rzeszowa, regularnie wypełniane poniżej średniej, która wynosi 60%.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS