W czerwcu, lipcu i sierpniu autobusami Flixbusa w całej Europie podróżowało o 50 proc. więcej pasażerów w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. Najpopularniejszymi kierunkami podróży były Berlin, Paryż i Monachium. Najchętniej wybieranymi kierunkami w Polsce były natomiast Warszawa, Kraków i Wrocław, czyli polskie centra przesiadkowe, a z miejscowości wakacyjnych prym wiodły Krynica Morska, Władysławowo i Zakopane.
Sieć połączeń FlixBus i FlixTrain oferuje obecnie ponad 300 000 codziennych połączeń w Europie do około 2000 miejscowości w 27 krajach. Są wśród nich zarówno główne węzły komunikacyjne, jak i mniejsze miejscowości. Około 40 proc. przystanków FlixBusa w Europie znajduje się w miastach o liczbie ludności mniejszej niż 20 000. Podczas gdy przeciętny wzrost liczby letnich podróży FlixBusem w całej Europie wynosił 50 proc., w wielu krajach liczba pasażerów zwiększyła się ponad dwukrotnie. Wzrost o 100 proc. lub więcej odnotowano m.in. w Belgii, Chorwacji, Czechach, Hiszpanii i na Węgrzech. Trzykrotny wzrost zanotowały Luksemburg, Norwegia i Szwecja, a czterokrotny Portugalia. W Polsce liczba pasażerów zwiększyła się aż 15-krotnie, należy jednak zaznaczyć, że pełna siatka połączeń została uruchomiona dopiero na początku bieżącego roku.
– Porównując dane z tego i poprzedniego sezonu letniego, możemy zauważyć pozytywne zmiany w postrzeganiu podróży autobusami. Ten trend, a także rozbudowa siatki połączeń FlixBusa w całej Europie przyczyniają się do naszego znaczącego wzrostu – podkreśla André Schwämmlein, współzałożyciel i dyrektor generalny FlixMobility.
Wśród 10 najpopularniejszych miast europejskich tego lata znalazły się: Berlin, Paryż, Monachium, Hamburg, Praga, Frankfurt, Wiedeń, Amsterdam, Rzym i Mediolan.
Ten rok, a zwłaszcza sezon letni, był szczególnie ważny dla FlixBusa w Polsce. W te wakacje uruchomiono ponad 15 nowych relacji, dzięki czemu polska siatka połączeń FlixBusa uwzględnia dziś ponad 100 miejscowości. Latem zielone autobusy ruszyły w drogę m.in. na trasach Wrocław-Zakopane, Kraków-Amsterdam czy Szczecin-Warszawa.
– Czerwiec, lipiec i sierpień były dla nas kluczowe z punktu widzenia rozwoju na polskim rynku. W czerwcu ogłosiliśmy naszą nową siatkę połączeń, w ramach której sukcesywnie uruchamiamy kolejne połączenia. Obejmują one również relacje do mniejszych miejscowości, dotychczas słabo skomunikowanych, jak Jastrzębie-Zdrój, Cieszyn czy Rybnik, co nas szczególnie cieszy – mówi Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.
Na liście top 10 polskich miast, do których i z których podróżowali pasażerowie FlixBusa, znalazły się: Warszawa, Kraków, Wrocław, Gdańsk, Katowice, Rzeszów, Łódź, Poznań, Szczecin i Radom.
Z miejscowości typowo wakacyjnych największą popularnością cieszyły się takie miasta jak Krynica Morska, Władysławowo oraz Zakopane. W sierpniu do sprzedaży zostało włączonych też ponad 10 nowych połączeń, które startują już we wrześniu, w tym Warszawa-Przemyśl przez Tarnów i Warszawa-Gdynia przez Grudziądz, które zaczynają kursować 7 września, a także linia Warszawa-Koszyce, startująca 13 września.