Partnerzy serwisu:
Komunikacja

FlixBus Polska: Rok ekspansji i poprawy standardu

Dalej Wstecz
Autor:

Roman Czubiński

Data publikacji:
2019-12-26 09:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FlixBus Polska: Rok ekspansji i poprawy standardu
fot. Flixbus
Znaczne rozszerzenie sieci linii oraz nowe udogodnienia dla pasażerów – to zmiany, którymi w podsumowaniu roku 2019 chwali się FlixBus. Przewoźnik podkreśla też pozytywną ocenę swoich usług przez klientów. Firma stawia sobie ambitne cele na przyszłość – w ciągu kolejnej dekady jego flota ma stać się zeroemisyjna.

Kończący się rok był dla FlixBusa przede wszystkim okresem znacznego rozszerzenia siatki połączeń. Autokary przewoźnika zaczęły zatrzymywać się w ponad 110 dodatkowych miastach (60 polskich i ponad 50 zagranicznych w 11 państwach). Oznacza to zwiększenie liczby obsługiwanych punktów aż o 84% (po zmianach połączenia FlixBus docierają do 240 miejscowości). Uzasadniając decyzję o tak szerokiej ekspansji, przewoźnik powołuje się na wyniki badania zleconego agencji SW Research. – Ponad połowa respondentów twierdzi, że do częstszego korzystania z transportu publicznego w podróżach międzymiastowych przekonałaby ich lepsza oferta oraz bezpośrednie połączenie do miejsca docelowego – podkreśla Emilia Górska z zespołu prasowego FlixBusa.

Nowo uruchomionych linii jest blisko 40. – Wśród najciekawszych, nowo dodanych kierunków podróży znalazły się takie miasta jak Białystok, Piła, Wałcz, Kołobrzeg, Olsztyn, Słupsk, Oświęcim czy Medyka – wylicza Górska. Zagraniczne ośrodki, których obsługę rozpoczął operator, to między innymi Bonn, Dortmund, Kopenhaga, Mediolan, Paryż, Salzburg i Wenecja.

– Łącznie, w ramach wszystkich tras, zielone autobusy zrealizują w 2019 roku 46,5 miliona kilometrów, zużywając około 11,2 mln litrów paliwa. Działalność FlixBusa w Polsce przynosi wymierne korzyści finansowe budżetom lokalnym i budżetowi centralnemu – przekonuje Górska. Według przedstawionych przez przewoźnika wyliczeń wpływy z tytułu podatków, akcyzy, składek ZUS oraz opłat za dostęp do infrastruktury przekroczą w 2019 roku 67 mln zł.

Przewoźnik stara się również poprawiać komfort podróży. Jednym z podjętych działań jest uruchomienie systemu rozrywki pokładowej FLIXtainment. Pojawiła się też możliwość rezerwacji miejsc poprzez aplikację mobilną. Przy zakupie biletu można od niedawna skorzystać z asystenta głosowego (jak podkreśla przedstawiciel FlixBusa, firma uruchomiła pełną usługę voice-commerce jako pierwsza w Polsce).

Według dyrektora zarządzającego FlixBusa w Polsce i na Ukrainie Michała Lemana o trafności podjętych decyzji świadczą wysokie wskaźniki zadowolenia podróżnych. – Blisko 80% pasażerów FlixBusa w 2019 roku oceniło podróż pozytywnie, najwyżej punktując poziom obsługi kierowców – zaznacza menedżer. W ramach badań zebrano 132 tysiące ankiet.

FlixBus Polska współpracuje obecnie z 34 polskimi firmami autobusowymi. Cała flota partnerów liczy łącznie ponad 200 autobusów (nie starszych niż 3 lata), oklejonych w charakterystyczne zielone barw. Liczba obsługujących siatkę operatora kierowców przekracza tysiąc. Mijający rok został wykorzystany na intensywną rozbudowę i wymianę taboru. Do 2030 roku FlixBus planuje stać się firmą w 100% neutralną dla środowiska – rozważane technologie to napęd elektryczny lub wodorowy.

– Jak wynika z badania „Wyzwanie: eko-podróżowanie” przeprowadzonego przez SW Research na zlecenie FlixBus Polska, Polacy są świadomi zmian klimatycznych. Za najpoważniejsze z nich uważają słabą jakość powietrza (74%), anomalie pogodowe (72%) oraz zanieczyszczenie odpadami (65%). W parze z rosnącą świadomością Polaków w tym obszarze idzie chęć do podejmowania działań proekologicznych – zwraca uwagę Górska. Co trzeci badany – jak twierdzi – zamierza zmniejszyć lub już zmniejszył korzystanie z prywatnego samochodu na rzecz komunikacji zbiorowej. – Najwięcej osób (59%) przyznało, że do rezygnacji z auta przekonałby je szybszy czas podróży. Istotnymi czynnikami byłyby również: niższe ceny (58%), bezpośrednie połączenie do miejsca docelowego (57%) oraz lepsza oferta (52%) – kontynuuje przedstawiciel FlixBus. Według tych samych badań 45% badanych w ciągu ostatniego półrocza skorzystało z autobusu w podróżach międzymiastowych. – Jestem przekonany, że jest to również zasługa rosnącej oferty FlixBusa i mam nadzieję, że odsetek ten będzie systematycznie wzrastał – deklaruje Leman.

W przyszłym roku FlixBus Polska zamierza rozszerzyć ofertę o kolejne 50%, koncentrując się na rozwijaniu nowych korytarzy, przebiegających przez mniejsze miejscowości. Jednocześnie zarząd przewoźnika planuje zwiększać częstotliwość połączeń na głównych relacjach, poprawiając skomunikowania w węzłach przesiadkowych w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Poznaniu i Gdańsku.

Spółka FlixMobility ma również ambitne plany w skali globalnej. Ich częścią ma być uruchomienie linii w Ameryce Południowej oraz w Indiach. Platforma mobilności będzie dalej rozwijana poprzez wprowadzenie do portfolio usługi carpoolingu pod marką FlixCar.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Francja. FlixBus staje do starcia z BlaBlaCarem

Komunikacja

Francja. FlixBus staje do starcia z BlaBlaCarem

jd/inf. pras. 18 grudnia 2019

Flixbus: Walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym w Polsce

Komunikacja

Flixbus: Walczymy z wykluczeniem komunikacyjnym w Polsce

Michał Szymajda 28 listopada 2019

Niemcy. Niższy VAT na podróż koleją. Flixbus ograniczy połączenia?

Prawo & Finanse

Niemcy. Niższy VAT na podróż koleją. Flixbus ograniczy połączenia?

Jakub Dybalski 04 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5