Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

FlixBus podsumowuje podróże w czasach pandemii. Jak zmieniły się wybory pasażerów?

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-09-23 15:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa FlixBus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FlixBus podsumowuje podróże w czasach pandemii. Jak zmieniły się wybory pasażerów?
fot. FlixBus
Miniony sezon wakacyjny był niewątpliwie specyficzny dla wszystkich usług związanych z podróżowaniem. Branża turystyczna skoncentrowała się głównie na zapewnieniu maksymalnego bezpieczeństwa w ramach oferowanych usług, ale musiała także dostosować się do zmieniających się zachowań konsumentów. Na podstawie danych FlixBusa pasażerowie rezerwowali podróże z mniejszym wyprzedzeniem i na letni wypoczynek częściej wybierali kierunki krajowe.

Po kilku miesiącach funkcjonowania w nowych warunkach, w tym stosowania rozszerzonych procedur bezpieczeństwa i higieny, FlixBus zebrał i przeanalizował opinie klientów na temat ich doświadczeń z podróżowania w sezonie letnim. Ogółem, ponad 65% pasażerów oceniło swoje doświadczenie z podróży jako pozytywne. Najniżej oceniona została punktualność, co może mieć związek z ograniczeniami i opóźnieniami na granicach.

– To budujące, że pomimo dodatkowych ograniczeń w podróży i obowiązku stosowania się do rozszerzonych zasad bezpieczeństwa, aż 2/3 pasażerów FlixBusa przyznało, że jest zadowolonych z naszych usług, oceniając czystość autobusów, jako jeden z głównych czynników satysfakcji – komentuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w krajach bałtyckich.

Wśród pasażerów FlixBusa w Polsce, Estonii, na Łotwie, Litwie i Ukrainie stan autobusu, w tym jego czystość i higiena oceniany był średnio na 4,36 punktów na 5 możliwych, a obsługa kierowców, w tym informowanie o obowiązujących procedurach bezpieczeństwa, osiągnęły średnią 4,05 na 5. – Nadal, bardzo ważne jest, aby środki ochrony były przestrzegane zarówno przez przewoźników, jak i pasażerów i każda ze stron jest w takim samym stopniu odpowiedzialna za utrzymanie bezpiecznych warunków podróży. Ostatnie badania przeprowadzone przez instytut Roberta Kocha w Niemczech pokazują, że tylko 0,2% zakażeń koronawirusem wynikało z użycia transportu publicznego, a w badaniu przeanalizowano 55 tys. przypadków – mówi Leman – W większości przypadków, w transporcie publicznym ludzie zachowują się bardziej odpowiedzialnie i zwracają szczególną uwagę na bezpieczeństwo, stąd ryzyko zakażenia maleje. Zdecydowanie jest to coś, co powinniśmy wszyscy kontynuować – dodaje.

W minionym sezonie letnim branża turystyczna mogła zauważyć również znaczące zmiany w zachowaniach klientów. Poza zwracaniem szczególnej uwagi na podejmowane działania w zakresie bezpieczeństwa, podróżni byli bardzo ostrożni w wyborze miejsca docelowego i znacznie częściej rezerwowali swoje podróże w ostatniej chwili. Wyprzedzenie, z jakim rezerwowane były podróże, skróciło się do średnio 10 dni przed odjazdem, w porównaniu do 16 dni w poprzednim sezonie. Pasażerowie FlixBusa, którzy mogli wybierać spośród ponad 250 europejskich destynacji, najchętniej wybierali:
  • Kierunki wakacyjne: Białka Tatrzańska, Zakopane, Gdańsk, Kołobrzeg, Ostróda, Ustrzyki Górne, Split, Poprad
  • Kierunki krajowe: Wrocław, Poznań, Warszawa, Szczecin, Lublin, Kraków
  • Kierunki zagraniczne: Praga, Budapeszt, Berlin, Amsterdam, Kijów, Wilno, Bratysława, Monachium.
Obecnie FlixBus przygotowuje się do pełnego otwarcia kalendarza zimowego, skupiając się przy tym na optymalizacji siatki pod kątem popytu na poszczególne kierunki i dodaniu do oferty popularnych zimowych destynacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5