Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNERZY DZIAŁU


Komunikacja

FlixBus podsumowuje 2021 r.: 24 mln przejechanych kilometrów

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2022-01-19 13:15
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa FlixBus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FlixBus podsumowuje 2021 r.: 24 mln przejechanych kilometrów
fot. FlixBus
FlixBus, oferujący międzymiastowe połączenia autobusowe, podsumował wyniki 2021 roku. Oprócz sukcesów globalnych, takich jak ekspansja na rynkach Ameryki Północnej i Południowej, polski oddział zanotował 14% wzrostu liczby pasażerów podczas sezonu letniego w porównaniu do roku poprzedzającego, oferując w szczycie sezonu połączenia do ponad 330 miast w Polsce i Europie. W planach na rok 2022 FlixBus Polska zakłada podwojenie liczby kilometrów.

– Pomimo kolejnych wyzwań, jakie stawiał przed nami 2021, udało nam się z sukcesem zakończyć poprzedni rok. Łącznie z usług FlixMobility w 2021 roku skorzystało ponad 30 milionów pasażerów na całym świecie. Przyczyniła się do tego nasza troska o bezpieczeństwo, dbałość o warunki sanitarne stosowane w dobie pandemii, a także promowanie transportu zbiorowego jako łatwego, komfortowego i ekologicznego sposobu podróżowania – podsumowuje Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBusa w Polsce, na Ukrainie i w Krajach Bałtyckich. – Jesteśmy dumni, będąc częścią stale rozwijającej się firmy nie tylko w Europie, ale i w perspektywie globalnej. To niewątpliwie daje nam ogromną motywację, aby stale dążyć do utrzymania silnej pozycji również na polskim rynku – dodaje.

Ponad 300 miast dostępnych z Polski

FlixBus Polska zrealizował w 2021 roku ponad 24 miliony kilometrów, współpracując z ponad 30 partnerami autobusowymi. Łącznie w ubiegłym roku FlixBus oferował połączenia do ponad 150 polskich i niemal 180 zagranicznych miast. Co ciekawe, podróże krajowe stanowiły aż 78% wszystkich przejazdów, co pokazuje utrzymujące się zainteresowanie turystyką lokalną.

– Pomimo panujących w Polsce i na świecie warunków, wkład z działalności FlixBusa do budżetu państwa wyniósł 33 miliony złotych – w tym m.in. 12 milionów złotych z tytułu podatków akcyzowych i VAT oraz 2 miliony złotych z tytułu opłat paliwowych i emisyjnych – wylicza Michał Leman. – Transport zbiorowy jest nie tylko przyjazny dla środowiska, ale też ma realny wpływ na rozwój gospodarczy, dlatego tym bardziej powinniśmy wspierać jego rozwój – dodaje.

Umocnienie pozycji globalnego lidera ekologicznej mobilności

Ubiegły rok był zdecydowanie przełomowy dla FlixBusa pod względem inwestycji na rynku globalnym, zaczynając od poszerzenia działalności firmy o kolejny kontynent. Z końcem 2021 roku jako pierwszy kraj Ameryki Południowej, w którym pojawił się FlixBus, zadebiutowała Brazylia. Innym kluczowym wydarzeniem było przejęcie Greyhound Lines, lidera wśród amerykańskich przewoźników, obecnego na rynku w USA od ponad stu lat. Łącznie, z końcem 2021 roku, globalna sieć FlixBusa oferowała 400 000 połączeń dziennie do ponad 2500 destynacji w 37 krajach.

Firma – zgodnie z misją – podjęła się w 2021 roku realizacji kolejnych kroków w kierunku neutralności klimatycznej. Jedną z wprowadzonych innowacji było otwarcie pierwszych międzynarodowych kursów realizowanych przez autobusy napędzanych biogazem na dwóch międzynarodowych trasach: Amsterdam – Bruksela oraz Sztokholm – Oslo. W międzyczasie spółka dołączyła do projektu HyFleet, który ma na celu stworzenie do 2024 roku pierwszego w Europie autobusu dalekobieżnego napędzanego wodorem.

Plany rozwoju w 2022 r.

Aktualna, zimowa oferta FlixBusa składa się z 70 połączeń do ponad 100 miast w Polsce i 150 w Europie. W planach na obecny rok polski oddział FlixBusa zapowiada podwojenie liczby kilometrów w porównaniu do ubiegłego roku. Latem w ofercie połączeń pojawią się zupełnie nowe, bezpośrednie relacje międzynarodowe, takie jak: Zielona Góra – Berlin, Kraków – Paryż, Białystok – Praga. Do zielonej siatki dołączą też kolejne miasta w Polsce, m.in.: Brzesko, Chełm, Ostrów Mazowiecka, Pabianice czy Ryki. Rozbudowanie siatki będzie także dotyczyć wzbogacenia oferty międzynarodowej, w tym również do krajów bałtyckich. Obecnie trwa wdrożenie 29 krajowych linii w Estonii, w ramach współpracy partnerskiej z firmą Go Bus. Dodatkowo, w tym roku firma planuje skupić się na zwiększeniu oferty połączeń lotniskowych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5