Partnerzy serwisu:
Komunikacja

FlixBus konkurencji Polonusa i DB się nie boi: Jeden system sprzedaży to nie wszystko

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2018-06-15 07:51
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

FlixBus konkurencji Polonusa i DB się nie boi: Jeden system sprzedaży to nie wszystko
fot. Flixbus
– Pełna integracja standardu, siatki połączeń, polityki cenowej i marki. Dotyczy to zarówno nowych, jak i działających linii. To jest docelowy model, którego oczekują klienci – ocenia Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska.

W poniedziałek PKS Polonus ogłosił uruchomienie platformy Polonus Partner, czyli współpracy z kilkoma liczącymi się regionalnymi przewoźnikami, wzajemnej obsługi linii i sprzedaży biletów. To kolejna z konsolidacji na rynku przewozów autokarowych. Podobnie postępuje Flixbus, który niedawno wchłonął PolskiegoBusa

– W tym momencie współpracuje z nami blisko 20 polskich przewoźników, a w przyszłym roku dołączą kolejni – mówi nam Michał Leman, dyrektor zarządzający FlixBus Polska. – W naszym modelu każdy przewoźnik ma taki sam status, niezależnie od wielkości. Konsolidacja przewoźników pozwala na przygotowanie spójnej oferty i produktu dla klientów – dodaje Leman.

Według Lemana polski rynek czeka poważna konsolidacja i zabiegi największych przewoźników nie są przypadkowe – Integracja tylko na poziomie wzajemnej sprzedaży biletów i łączenia różnych standardów nie jest do końca tym, czego oczekują pasażerowie. Trendy na polskim rynku na razie wskazują tylko na pierwszy krok, czyli wspólną sprzedaż linii, które już działają, wzbogaconych o pewne elementy wizerunkowe. FlixBus zakłada pełną integrację standardu, siatki połączeń, polityki cenowej i marki. Dotyczy to zarówno nowych, jak i działających linii. To jest docelowy model, którego oczekują klienci – tłumaczy.

Szefa polskiego Flixbusa nie dziwi też uruchomienie połączenia autokarowego Warszawa - Berlin przez... Koleje Niemieckie. – Wejście Deutsche Bahn z połączeniem autokarowym na trasie między Berlinem i Warszawą to z naszej perspektywy wykorzystanie okazji, jaką jest remont linii kolejowej na tym odcinku. Jest to duży korytarz komunikacyjny i nie jest dla nas zaskoczeniem pojawienie się nowych przewoźników – ocenia

DB uruchomiły jeden kurs dziwnie w każda stronę, wieczorny, który na miejscu jest rano. Z ceną od 14,90 euro. – Nasza oferta na tej trasie to cztery pary przejazdów dziennie o dogodnych porach i z cenami zaczynającymi się od 25 zł – ripostuje Leman. – Dodatkowym atutem podróży FlixBusem jest łatwy dostęp z Berlina do naszej europejskiej siatki połączeń, w której znajduje się 1700 miast w 28 krajach. Ostateczny wybór będzie jednak należał do pasażerów – wskazuje.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Polonus rzuca wyzwanie Flixbusowi. W biało-czerwonych barwach

Komunikacja

Polonus rzuca wyzwanie Flixbusowi. W biało-czerwonych barwach

Jakub Dybalski 12 czerwca 2018

Konflikt autobusowy w Czechach: RegioJet skarży Flixbusa do KE

Prawo & Finanse

Konflikt autobusowy w Czechach: RegioJet skarży Flixbusa do KE

Witold Urbanowicz 28 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5