Władze fińskiego miasta ogłosiły postępowanie na wyłonienie podmiotu, który zbuduje tramwaje dla planowanej na terenie miasta sieci. Chodzi o dostawę maksymalnie 30 pojazdów. Wcześniej ogłoszono przetarg na budowę linii.
Tramwaje mają zostać dostarczone w dwóch wersjach - o długości 30 oraz 40 metrów. Każdy z nich ma być tramwajem dwukierunkowym. Kontrakt będzie obejmował dostawę od 15 do 30 pojazdów. Dostawy mają być tak zaplanowane, aby tramwaje były gotowe w chwili zakończenia pierwszego etapu prowadzonej jednocześnie budowy sieci, co ma nastąpić na przełomie 2018 i 2019 roku.
Jest przetarg na infrastrukturę
W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej kilka tygodni temu ukazało się ogłoszenie o przetargu na budowę sieci tramwajowej w mieście. Projekt ma być realizowany przy współpracy ratusza i prywatnego podmiotu. Zadaniem wykonawcy będzie zaprojektowanie i zbudowanie infrastruktury. Termin zgłaszania dla zainteresowanych zamówieniem upłynął 9 stycznia. Negocjacje z potencjalnymi wykonawcami odbędą się wiosną. W pierwszym podejściu rozmów zostanie wyłonionych maksymalnie pięć firm.
Sieć w Tampere będzie składać się z dwóch linii. Jedna połączy północne dzielnice z centrum i południem miasta, a druga będzie o przebiegu wschodnio-zachodnim. Planowana sieć tramwajowa w Tampere będzie liczyła 25 km. Inwestycja zostanie podzielona na trzy etapy. (odcinek z północy do centrum o długości 8 km, z centrum na południe - 12 km, oraz linia B - z centrum do Szpitala Uniwersyteckiego - 5 km).
Tryb PPP: rząd da jedną trzecią
Na tę chwilę urzędnicy szacują koszt infrastruktury na 245 mln euro, w co został wliczony koszt budowy zajezdni oraz systemu poboru opłat za przejazd i informacji pasażerskiej. Przetarg na budowę infrastruktury będzie jednocześnie zamówieniem na utrzymanie sieci. Najprawdopodobniej w 30 procentach projekt zostanie sfinansowany ze środków rządowych.
Tramwaje w Tampere w godzinach szczytu mają kursować co 7,5 minuty, a każdego dnia z nowo zbudowanej sieci ma korzystać ponad 47 tys. pasażerów. Pierwszy ma wyjeżdżać w trasę o 5:30, a ostatni ma wrócić do zajezdni o 2 w nocy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.