Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu podjęło próbę znalezienia dostawcy 20 autobusów zasilanych gazem CNG. W kręgu zainteresowania zamawiającego był pojazdy o standardowej długości 12 metrów. Zakup miał być możliwy dzięki środkom unijnym z Funduszy Europejskich dla Mazowsza. PRzetarg unieważniono.
Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji w Radomiu prowadziło przetarg, którego przedmiotem była dostawa 20 sztuk fabrycznie nowych autobusów miejskich. Pojazdy mają mieć 12 metrów z odstępstwem od tego parametru wynoszącym 5 proc. i być zasilane sprężonym gazem ziemnym CNG. Wykonawca miał także zapewnić pracownikom MPK w Radomiu szkolenia.
Do czasu składania ofert, żaden z producentów nie zdecydował się wziąć udziału w przetargu. Przewoźnik musiał tym samym unieważnić postępowanie. Na zamówienie zaplanowano przeznaczyć środki w wysokości 39,08 mln zł. W głównej mierze o wyniku postępowania miałą decydować cena (80 proc.), a tylko w 20 proc. kryteria techniczne.
Przypomnijmy, że zamawiane pojazdy nie mogły mieć większej masy całkowitej jak 18 ton. Autobusy miały pomieścić 80 pasażerów, z czego 24 na miejscach siedzących. Zamawiający wymagał 12 miejsc dostępnych z poziomu niskiej podłogi. Każdy autobus ma posiadać niską podłogę na całej powierzchni przeznaczonej dla pasażerów stojących. Wejście do pojazdu zapewnić mają trzy pary podwójnych drzwi. Standardowo w pojazdach znajdzie się wydzielone miejsce dla matki z dzieckiem i osoby na wózku.
Autobusy muszą spełniać normę emisji spalin Euro 6. Moc silnika określono na co najmniej 200 kW. Urządzenie ma być odporne na niskie temperatury i zapewniać rozruch i eksploatację pojazdów w warunkach minus 30 stopni. Zbiorniki kompozytowe na gaz mają być umieszczone na dachu autobusów. Ich pojemność ma zapewnić przebieg min. 400 km w cyklu miejskim.
Autobusy będą posiadać klimatyzację przestrzeni pasażerskiej z funkcją grzania dachowego. Dodatkowo MPK wymaga zainstalowania systemu wspomagania ogrzewania przestrzeni pasażerskiej i kabiny kierowcy dodatkowym agregatem grzewczym zasilanym sprężonym gazem ziemnym CNG przy spadkach temperatury poniżej 10 st. C. We wnętrzu znajdzie się ponadto system informacji pasażerskiej. Zaplanowano montaż tablicy wewnętrznej podsufitowej o szerokości 22 cali z zapowiedziami kolejnych przystanków. Nie zabraknie systemu monitoringu, systemu liczenia pasażerów oraz 3 podwójnych portów USB w przestrzeni pasażerskiej.
Pierwsze dziesięć autobusów w miało dotrzeć do MPK w Radomiu w drugiej połowie sierpnia 2026 roku, zaś pozostałych dziesięć pojazdów w drugiej połowie listopada 2026 roku. Zakup ma być wsparty środkami unijnymi z programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza. Miasto uzyskało wsparcie w wysokości 27 milionów złotych. Po zrealizowaniu projektu, ponad 75% autobusów Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji, wyjeżdżających codziennie na ulice Radomia, ma stanowić pojazdy zero- oraz niskoemisyjne. Nowe autobusy mają zastąpić najstarsze autobusy gazowe we flocie MPK.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.