Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Fiasko przetargu na 29 dworców systemowych. Brak chętnych lub drogie oferty

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2018-08-02 16:41
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Fiasko przetargu na 29 dworców systemowych. Brak chętnych lub drogie oferty
fot. PKP SA
PKP SA nie mają powodów do zadowolenia w związku z otwarciem ofert w przetargu na projekt i budowę 29 dworców systemowych w całej Polsce, które w większości miały zastąpić istniejące dworce. W połowie zadań nie było chętnych. W pozostałych natomiast nieliczne oferty, jakie wpłynęły znacząco przekraczają oczekiwania finansowe Kolei.

W maju PKP SA ogłosiły przetarg na zaprojektowanie i wybudowanie typowych dworców systemowych w dwóch wersjach (A i B) dla 29 lokalizacji, z podziałem na 11 zadań. Obiekty miały się składać z części kubaturowej oraz wiaty. Typ A przewiduje wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą oraz otwartą poczekalnię. Typ B zakłada wydzielenie w części kubaturowej części technicznej wraz z toaletą i zamkniętą, ogrzewaną poczekalnią oraz część komercyjną (z możliwością sprzedaży biletów) lub kasę z zapleczem sanitarnym. Dworce miały być wyposażone w niewielką wieżę zegarową.

Obiekty miałyby stanąć na stacjach:
  • Barchów: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biadoliny: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Biskupice Wielkopolskie: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Chałupy: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ B, obecnie nie ma dworca,
  • Chrzęsne: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Czarna Tarnowska: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Dębe Wielkie: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Dobczyn: mazowieckie, linia kolejowa nr 6, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Garwolin: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Gorzkowice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do rozbiórki, nowy obiekt po drugiej stronie torów,
  • Janikowo: kujawsko-pomorskie, linia kolejowa nr 353, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Kanie: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Kornelin: mazowieckie, linia kolejowa nr 3, typ B, istniejący dworzec przeznaczony do rozbiórki,
  • Kraśnik: lubelskie, linia kolejowa nr 68, typ B, istniejący dworzec z 1921 r. do rozbiórki,
  • Łaskarzew Przystanek: mazowieckie, linia kolejowa nr 7, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Nowy Tomyśl: wielkopolskie, linia kolejowa nr 3, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Pobiedziska Letnisko: wielkopolskie, linia kolejowa nr 353, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Przetycz: mazowieckie, linia kolejowa nr 29, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Racibory: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, dworzec w nowym miejscu,
  • Rogów: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ B, istniejący dworzec z 1933 r. (wg dokumentacji PKP SA) do rozbiórki,
  • Sadurki: lubelskie, linia kolejowa nr 7, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Sterkowiec: małopolskie, linia kolejowa nr 91, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Świdnik Miasto: lubelskie, linia kolejowa nr 7 i 581, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Wasilków: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wilkoszewice: łódzkie, linia kolejowa nr 1, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Wrzosów: mazowieckie, linia kolejowa nr 2, typ B, istniejący dworzec do rozbiórki,
  • Ząbki: mazowieckie, linia kolejowa nr 21, typ B, dworzec w nowym miejscu,
  • Zdrody Nowe: podlaskie, linia kolejowa nr 6, typ A, istniejący dworzec do częściowej rozbiórki,
  • Żelistrzewo: pomorskie, linia kolejowa nr 213, typ A, obecnie nie ma dworca,

Wczoraj (1 sierpnia) minął przekładany termin składania ofert. PKP SA nie mają jednak powodów do zadowolenia. W sześciu zadaniach z jedenastu nie było żadnych ofert. W czterech wpłynęła tylko jedna oferta, a w jednym – wyjątkowo dwie. Wszystkie przekraczają jednak założenia finansowe PKP SA.

Zadanie I, obejmujące Chałupy i Żelistrzewo, PKP SA wyceniły na 4,6 mln zł. Gdańska firma Przedsiębiorstwo Budowlane TB.Invest złożyła ofertę na kwotę 10,4 mln zł brutto. W zadaniu II, zakładającym budowę dworców systemowych w Biskupicach Wielkopolskich, Janikowie, Pobiedziskach Letnisku, wycenionych przez PKP SA na 8,2 mln zł, wystartowała również firma Przedsiębiorstwo Budowlane TB.Invest z ofertą opiewającą na kwotę 17,1 mln zł brutto. O realizację zadania V, obejmującego Gorzkowice, Rogów i Wilkoszewice, które wyceniono na 7,2 mln zł, ubiega się jedynie spółka SKB z ofertą na 17,6 mln zł brutto. Zadanie VI, obejmujące Barchów, Chrzęsne, Dobczyn, Przetycz i Ząbki, zostało wycenione na 13,8 mln zł. Ta część zainteresowała jedynie konsorcjum firm MERX z Białegostoku i T4B z Warszawy, które złożyły ofertę na kwotę 22,2 mln zł brutto. W zadaniu VII, obejmującym Racibory, Wasilków i Zdrody Nowe, które zostały wycenione na 6,9 mln zł, wyjątkowo wpłynęły dwie oferty. Białostocka firma Pożarski Budownictwo oczekuje kwoty 7,6 mln zł brutto, natomiast konsorcjum firm MERX i T4B – 11,3 mln zł brutto.

Pozostałe zadania pozostają bez ofert. Zadanie III, obejmujące Nowy Tomyśl, PKP SA wyceniły na 2,5 mln zł brutto. Zadanie IV, obejmujące Dębe Wielkie i Wrzosów, zostało wycenione na 6,6 mln zł. Budżet przeznaczony na zadanie VIII, obejmujące Biadoliny, Czarną Tarnowską i Sterkowiec, to 10,1 mln zł. Na zadanie IX, obejmujące Garwolin i Łaskarzew Przystanek, zaplanowano kwotę 6,6 mln zł. Zadanie X, obejmujące Kanie, Kraśnik, Sadurki i Świdnik Miasto, to wydatek rzędu 10,7 mln zł, a zadanie XI, obejmujące Kornelin, to kwota rzędu 2,9 mln zł.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Nowy dworzec w Nidzicy. Drugie podejście

Przestrzeń

Nowy dworzec w Nidzicy. Drugie podejście

Witold Urbanowicz 28 czerwca 2018

Oświęcim: Rusza drugi przetarg na dworzec systemowy

Przestrzeń

Oświęcim: Rusza drugi przetarg na dworzec systemowy

Witold Urbanowicz 01 czerwca 2018

PKP SA wybudują 29 dworców systemowych. Rusza przetarg

Przestrzeń

PKP SA wybudują 29 dworców systemowych. Rusza przetarg

Witold Urbanowicz 28 maja 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS