Od października pasażerowie mieli korzystać z następcy Śląskiej Karty Usług Publicznych – aplikacji Transport GZM. Doszło do awarii modułu odpowiedzialnego za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach. Występuje też problem z migracją danych z kont założonych przed październikiem.
Problemy pojawiły się już wczoraj (1 października). „System Transport GZM został uruchomiony i działa, choć nie obyło się bez trudności. Na ten moment najistotniejszy problem to migracja wcześniej kupionych biletów na konta założone w systemie Transport GZM przed 1 października. Problem jest diagnozowany i trwa jego rozwiązywanie” – informuje na swojej stronie Transport GZM, który do czasu rozwiązania problemu radzi podróżnym zabieranie w podróż Kart ŚKUP.
W pierwszy dzień roboczy – 2 października – doszły kolejne przeszkody. Wykonawca systemu – firma Asseco Data Systems – poinformował o awarii modułu AOZ (Aplikacja obsługi żądań), który odpowiada za komunikację systemu centralnego z pojazdami i automatami biletowymi, terminalami w kioskach. „W związku z awarią niedostępne mogą być dla pasażerów bilety pakietowe i podróż Start/Stop. Możliwe są również utrudnienia w realizacji transakcji w kioskach i automatach biletowych. Pracujemy z wykonawcą nad usunięciem awarii. Będziemy informować pasażerów o wszelkich zmianach w tym procesie” – wskazuje Transport GZM. „W związku z awarią AOZ nie będzie dziś możliwe pobranie Metrokart w automatach biletowych i kioskach. Można pobrać takie karty z Punktach Obsługi Pasażera, ale odradzamy wizyty w POP, gdyż mogą się one wiązać z dłuższym niż zwykle oczekiwaniem” – podaje organizator.
Do tego od rana część użytkowników aplikacji w Adroidzie zgłaszają problem z uruchomieniem aplikacji (Aplikacja wyświetla ekran startowy i zgłasza błąd pobierania danych). W tej sytuacji zaleca się ponowne zainstalowanie aplikacji.
„Nasi kontrolerzy znają aktualną sytuację. Ich działania dziś skupiają się na udzielaniu pomocy i informacji pasażerom” – deklaruje Zarząd Transportu Metropolitalnego.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.