Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2021-10-29 16:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa EvoBus

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą
fot. Transexpo
Podczas tegorocznych targów Transexpo EvoBus Polska zaprezentował autobus Mercedes-Benz Citaro hybrid G. Ponadto odwiedzający targi mogli obejrzeć autokar Setra S 516 HD. Marka ta obchodzi w tym roku jubileusz 70-lecia.

Prezentowany Mercedes-Benz Citaro hybrid G jest skierowany do miast, które nie mogą sobie pozwolić na szeroką infrastrukturę ładowania elektrycznego. Jak przekonuje EvoBus, pojazd stanowi pomostową technologię w dążeniu do rozwoju elektromobilności w transporcie publicznym.

Podstawowa zasada działania Citaro G hybrid jest prosta. Eektryczny silnik tarczowy zabudowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w dwuwarstwowych kondensatorach.

Bez technologii hybrydowej tak duża energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro G hybrid wykorzystuje ją, przede wszystkim podczas ruszania autobusu. Silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnik spalinowy potrzebuje mniejszej mocy by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym zużycie paliwa i wydłużając jednocześnie żywotność silnika.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do zwiększenia sprawności w nowym Citaro G hybrid jest montowany seryjnie elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który to również pomaga zaoszczędzić paliwo.

W autobusie duży nacisk po raz kolejny postawiono na bezpieczeństwo. Udoskonalona konstrukcja nadwozia w jeszcze lepszym stopniu chroni pasażerów w razie uderzenia bocznego. Również w przypadku najechania na przeszkodę lub poprzedzający pojazd wzmocniona część frontowa autobusu minimalizuje skutki wypadku i chroni kierowcę. W pojeździe został zamontowany asystent kierowcy, system „Preventive Brake Assist” wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest „Sideguard Assist” wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi rowerzystami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
MZK Bydgoszcz wybrały dostawcę przegubowców

Komunikacja

MZK Bydgoszcz wybrały dostawcę przegubowców

Witold Urbanowicz 11 października 2021

Mimo pandemii, komunikacja publiczna musi się rozwijać

Komunikacja

Mimo pandemii, komunikacja publiczna musi się rozwijać

Jakub Rösler 24 sierpnia 2021

Setra ma 70 lat. W Ulm pokazano piękną historię firmy [zdjęcia]

Komunikacja

Setra ma 70 lat. W Ulm pokazano piękną historię firmy [zdjęcia]

Michał Szymajda 23 czerwca 2021

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5