Partnerzy serwisu:
Komunikacja

EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Autor:

Redakcja

Data publikacji:
29-10-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa EvoBus

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
EvoBus na TransExpo z hybrydą i Setrą
fot. Transexpo
Podczas tegorocznych targów Transexpo EvoBus Polska zaprezentował autobus Mercedes-Benz Citaro hybrid G. Ponadto odwiedzający targi mogli obejrzeć autokar Setra S 516 HD. Marka ta obchodzi w tym roku jubileusz 70-lecia.

Prezentowany Mercedes-Benz Citaro hybrid G jest skierowany do miast, które nie mogą sobie pozwolić na szeroką infrastrukturę ładowania elektrycznego. Jak przekonuje EvoBus, pojazd stanowi pomostową technologię w dążeniu do rozwoju elektromobilności w transporcie publicznym.

Podstawowa zasada działania Citaro G hybrid jest prosta. Eektryczny silnik tarczowy zabudowany jest pomiędzy silnikiem spalinowym, a automatyczną skrzynią biegów. Ten dodatkowy silnik w trakcie wyhamowywania autobusu pełni funkcję generatora, przetwarzając energię pochodzącą z hamowania silnikiem w prąd – podczas hamowania i po zwolnieniu pedału gazu. Wytworzony prąd zostaje zmagazynowany w dwuwarstwowych kondensatorach.

Bez technologii hybrydowej tak duża energia pozyskiwana w fazie rekuperacji byłaby tracona, zaś nowy Citaro G hybrid wykorzystuje ją, przede wszystkim podczas ruszania autobusu. Silnik elektryczny wspomaga silnik diesla dodatkowym momentem obrotowym. Dzięki temu silnik spalinowy potrzebuje mniejszej mocy by ruszyć z miejsca, oszczędzając tym samym zużycie paliwa i wydłużając jednocześnie żywotność silnika.

Kolejnym czynnikiem przyczyniającym się do zwiększenia sprawności w nowym Citaro G hybrid jest montowany seryjnie elektrohydrauliczny układ kierowniczy, który to również pomaga zaoszczędzić paliwo.

W autobusie duży nacisk po raz kolejny postawiono na bezpieczeństwo. Udoskonalona konstrukcja nadwozia w jeszcze lepszym stopniu chroni pasażerów w razie uderzenia bocznego. Również w przypadku najechania na przeszkodę lub poprzedzający pojazd wzmocniona część frontowa autobusu minimalizuje skutki wypadku i chroni kierowcę. W pojeździe został zamontowany asystent kierowcy, system „Preventive Brake Assist” wspomagający kierowcę, gdy zajdzie taka konieczność. Jego główna zasada działania polega na tym, że w sytuacjach wyjątkowych, gdy np. na jezdni nagle pojawi się pieszy, system ostrzega o tym kierowcę oraz automatycznie inicjuje częściowe lub pełne hamowanie autobusu.

Kolejnym rozwiązaniem w zakresie poprawy bezpieczeństwa jest „Sideguard Assist” wspomagający kierowcę podczas skręcania. Zastosowanie dwóch czujników radarowych pozwala na monitorowanie przestrzeni po prawej stronie autobusu. Kierowca ostrzegany jest podczas manewru skręcania o możliwości wystąpienia kolizji z nadjeżdżającymi rowerzystami, samochodami, poruszającymi się pieszymi, jak również przeszkodami stacjonarnymi.
Partnerzy działu

Sultof
GMV

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

EvoBus zmienia się w Daimler Buses

Prawo & Finanse

EvoBus zmienia się w Daimler Buses

Redakcja/inf. pras. 23 czerwca 2023

Mimo pandemii, komunikacja publiczna musi się rozwijać

Komunikacja

EvoBus: Oprócz autobusów dostarczamy mobilność [rozmowa]

Komunikacja

EvoBus: Oprócz autobusów dostarczamy mobilność [rozmowa]

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 12 lipca 2019

Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Mobilność

Zobacz również:

EvoBus zmienia się w Daimler Buses

Prawo & Finanse

EvoBus zmienia się w Daimler Buses

Redakcja/inf. pras. 23 czerwca 2023

Mimo pandemii, komunikacja publiczna musi się rozwijać

Komunikacja

EvoBus: Oprócz autobusów dostarczamy mobilność [rozmowa]

Komunikacja

EvoBus: Oprócz autobusów dostarczamy mobilność [rozmowa]

Łukasz Malinowski, Roman Czubiński 12 lipca 2019

Prezes Evobusa: Nikt nie wie, czy ludzie zgodzą się na autonomizację

Mobilność

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5