Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Elektryczny Solaris na testach w Atenach

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2020-12-03 16:32
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Solaris

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elektryczny Solaris na testach w Atenach
fot. OSY
Autobus elektryczny marki Solaris przez kolejne dwa miesiące będzie testowany na ulicach Aten. Stolica Grecji sprawdza technologię elektryczną w regularnym ruchu pasażerskim, aby przygotować się do rosnącej elektryfikacji transportu miejskiego. W najbliższych miesiącach Ateny i Saloniki planują zakup 1300 autobusów, z których większość ma być elektryczna.

Bateryjne pojazdy Solarisa znalazły już kilkudziesięciu klientów w 18 krajach. Innowacyjną technologię tym razem sprawdza w ruchu miejskim przewoźnik miejski OSY z Aten.

Urbino 12 electric uroczyście rozpoczęło testy w piątek, 27 listopada, w obecności zarządu OSY oraz ministra infrastruktury i transportu w Grecji, Kostasa Karamanlisa. Autobus do końca stycznia będzie obsługiwało ruch pasażerski na prowadzącej do centrum miasta linii numer 2.

Greckie Ministerstwo Infrastruktury i Transportu wraz z całym rządem, umieściło elektryfikację transportu w centrum swojej polityki transportowej. Z tego powodu uruchomiło znaczące zachęty do zakupu pojazdów elektrycznych. W najbliższych miesiącach Ateny i Saloniki planują rozbudować swoje floty o łącznie 1300 autobusów. Plany zakładają, że większość pojazdów będzie elektryczna.

12-metrowy, nie emitujący żadnych spalin autobus Urbino electric to flagowy produkt Solarisa. Wyposażony jest w baterie Solaris High Energy+ o łącznej pojemności niemal 400 kWh, a energia w nich uzupełniana jest przez złącze plug-in. Jednostką napędową tego modelu Urbino electric jest oś elektryczna z dwoma zintegrowanymi silnikami o mocy 125 kW każdy.

Przestrzenne wnętrze pojazdu wzbogacone zostało dodatkowo w szereg nowoczesnych rozwiązań – ładowarki urządzeń mobilnych USB, system informacji pasażerskiej czy monitoring. Komfort pasażerów zapewni przyjemne LED-owe oświetlenie, klimatyzacja, a także wyjątkowo cicha praca układu napędowego. Na pokładzie testowanego w Atenach Urbino electric pomieszczą się 72 osoby, w tym 30 na miejscach siedzących. Pojazd jest przystosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych, wyposażony jest funkcjonalną zatoczkę dla wózków inwalidzkich, a 16 miejsc jest dostępne z niskiej podłogi.


fot. OSY

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Solaris: Najstarszy tramwaj Tramino na sprzedaż?

Komunikacja

Solaris: Najstarszy tramwaj Tramino na sprzedaż?

Witold Urbanowicz 02 grudnia 2020

Jaworzno: Pierwsze elektrobusy z nowej dostawy

Komunikacja

Jaworzno: Pierwsze elektrobusy z nowej dostawy

Redakcja 30 listopada 2020

Trolejbusy Solaris-Skoda jadą do Saint-Etienne

Przestrzeń

Trolejbusy Solaris-Skoda jadą do Saint-Etienne

Witold Urbanowicz 27 listopada 2020

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5