Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczny double-decker od Hyundaia

Dalej Wstecz
Autor:

Przemysław Farsewicz

Data publikacji:
2019-06-04 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elektryczny double-decker od Hyundaia
wiz. Hyundai
Elektryczny double-decker od Hyundaia
Elektryczny double-decker od Hyundaia
Hyundai na targach w Korei zaprezentował swój pierwszy elektryczny piętrowy autobus. Pojazd, zdaniem producenta, ma przejechać nawet 300 km na jednym ładowaniu. Firma jako cel stawia sobie zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

Hyundai wyposażył własny pojazd w zestaw polimerowych akumulatorów o pojemności 384 kWh chłodzonych wodą. Ich duża pojemność powinna pozwolić na przejechanie dystansu ok. 300 km – bez doładowywania. Jak podkreśla Hyundai, autobus może być w pełni naładowany w zaledwie 72 minuty.

Autobus ma 12,99 m długości i 3,995 m wysokości. Silnik elektryczny o mocy 240 kW zamontowany na pierwszej osi napędowej, wykorzystuje całkowicie niezależne zawieszenie dla bardziej komfortowej jazdy. Inny silnik elektryczny jest zamontowany na drugiej osi napędowej, która ładuje akumulator, gdy autobus jedzie lub hamuje. Minimalizuje to straty energii elektrycznej. Układ kierowniczy z tylnym kołem działa spójnie z układem kierowniczym pierwszej osi, pomagając w pokonaniu wąskich zakrętów.

Hyundai opracował autobus elektryczny w ciągu 18 miesięcy dzięki projektowi wspieranemu przez koreańskie Ministerstwo Ziemi, Infrastruktury i Transportu. Pojazd może pomieścić do 70 pasażerów. Na parterze znajduje się 11 siedzeń, zaś na górnym piętrze – 59 miejsc siedzących. Pojazd ma na wyposażeniu także automatyczną rampę i niską podłogę, która ma ułatwić wsiadanie i wysiadanie osobom z niepełnosprawnościami. W pojeździe przewidziano dwa miejsca na wózki inwalidzkie.

 
wiz. Hyundai

Autobus ma także technologie bezpieczeństwa jazdy, np. Forward Collision Avoidance Assist (FCA), które wykorzystuje kamerę skierowaną do przodu pojazdu, aby uniknąć zderzenia lub zminimalizować uszkodzenia poprzez niezależne hamowanie. Jest także Lane Keeping Assist, który zapobiega przypadkowemu zjechaniu z pasa ruchu poprzez wykrywanie oznakowania drogi. Na razie autobus pokazywany jest na targach w Korei. Na razie nie ma informacji dokąd te autobusy trafią.

Nie jest to pierwszy piętrowy autobus elektryczny na świecie. Co oczywiste, duże doświadczenie mają w tym temacie Chińczycy, którzy są liderem w dziedzinie autobusów elektrycznych. Firma BYD z siedzibą w Chinach wyprodukowała wręcz 200 dwupoziomowych autobusów elektrycznych dla chińskiego miasta Xi'an. Jest to w tej chwili największa flota piętrowych elektryków na świecie. Pojazdy dotarły na początku tego roku.


wiz. Hyundai

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Przetarg Tramwajów Warszawskich ponownie wygrywa Hyundai

Prawo & Finanse

Przetarg Tramwajów Warszawskich ponownie wygrywa Hyundai

Witold Urbanowicz 15 kwietnia 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5