Po raz pierwszy Volvo Buses zaprezentowało swój nowy elektryczny autobus w 12-metrowej wersji do produkcji seryjnej. Oznacza to, że firma posiada teraz kompletną flotę zelektryfikowanych autobusów. Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Sprzedaż autobusu rozpocznie się w 2016 r.
Na targach publicznego transportu, które odbyły się w tym roku w Mediolanie, Volvo Buses zaprezentowało jeden z elektrycznych autobusów koncepcyjnych, które od tego lata są częścią transportu miejskiego w Göteborgu. Natomiast na targach autobusowych w Kortrijk firma zaprezentowała nowy autobus elektryczny w wersji komercyjnej, który jest gotowy do wprowadzenia na rynek.
- Jest to dla nas kolejny, bardzo ważny krok na drodze do zrównoważonego transportu przyszłości, a także bardziej czystej i cichej przestrzeni miejskiej. Obecnie oferujemy pełną gamę produktów, które pozwalają stworzyć systemy zelektryfikowanego transportu autobusowego umożliwiające każdemu miastu na świecie wkroczenie w przyszłość - mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.
12-metrowy cichy i bezemisyjny autobus
Nowe Volvo 7900 Electric jest ciche i bezemisyjne, a także o około 80 procent bardziej wydajne energetycznie od porównywalnych autobusów z silnikiem diesla. Pojazd wyposażony jest w akumulatory litowo-jonowe, które ładują się przy każdym hamowaniu oraz dzięki źródłom zasilania dostępnym na przystankach końcowych. Ładowanie za pomocą źródła zasilania trwa od trzech do sześciu minut*. Każda minuta ładowania pozwala na 5-10 minut jazdy.
Autobus jest przeznaczony do jazdy na trasach o długości 10-20 kilometrów. Możliwość ładowania na końcowych przystankach pozwala na stworzenie infrastruktury autobusowej, która nie jest zależna od pojemności akumulatora. Dwuosiowy, 12-metrowy autobus posiada aluminiowe nadwozie, trzy pary drzwi, jest niskopodłogowy, a jego wnętrze jest jasne i przestronne.
Pojazdy, obsługa oraz infrastruktura ładowania
Elektryczny autobus Volvo 7900 Electric zostanie wprowadzony na rynek jako kompletne rozwiązanie, które obejmuje finansowanie, obsługę pojazdów oraz konserwację akumulatorów. Dzięki współpracy Volvo z firmami Siemens oraz ABB, infrastruktura ładowania jest również częścią tego kompleksowego rozwiązania. Wraz z lokalnymi partnerami Volvo oferuje również usługi serwisu. Inne rozwiązania, np. ustawienia prędkości, Zarządzanie Strefą (Zone Management) czy usługi zarządzania ruchem są opcjonalne.
Kompleksowa oferta zelektryfikowanych autobusów
Po wprowadzeniu na rynek Volvo 7900 Electric, Volvo Buses oferuje pełną flotę zelektryfikowanych autobusów. Oprócz najnowszego modelu również hybrydę Volvo 7900 Hybrid (dostępną też w wersji przegubowej) oraz elektryczną hybrydę Volvo 7900 Electric Hybrid. Od momentu wprowadzenia na rynek w 2010 roku pierwszych hybryd, Volvo sprzedało w sumie ponad 2200 zelektryfikowanych autobusów.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.