Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elektryczne starcie Solarisa i Ursusa w Katowicach

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-10-27 11:24
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elektryczne starcie Solarisa i Ursusa w Katowicach
Przegubowy elektrobus Solarisafot. Maciej G
PKM Katowice otworzyło oferty w przetargu na dziesięć autobusów elektrycznych, z podzieleniem na dwie części, obejmujące oddzielnie pojazdy 12-metrowe i przegubowe. O krótkie pojazdy ubiega się dwóch producentów – Ursus i Solaris, natomiast przegubowie jest w stanie dostarczyć jedynie Solaris.

Przedmiotem zamówienia jest dziesięć fabrycznie nowych, niskopodłogowych autobusów napędzanych elektrycznie. Zamówienie podzielone jest na dwie części, obejmujące pojazdy 12-metrowe, jak i przegubowe.

Pierwsza część dotyczy pięciu pojazdów przegubowych o długości 17,5–18,75 m, które musza pomieścić minimum 130 pasażerów, z tego 25 proc. (czyli co najmniej 33) z nich musi mieć możliwość podróżowania na miejscach siedzących. Autobusy muszą mieć czworo drzwi w układzie 2–2–2–2, a także jedno miejsce na wózek dziecięcy i dwa na wózek inwalidzki. Silniki elektryczne w autobusie w sumie muszą mieć moc 240 kW.

Ofertę złożył jedynie Solaris. Opiewa ona na kwotę 16,291 mln zł brutto. To więcej niż zakładał zamawiający, który przeznaczył na zamówienie 13,837 mln zł brutto. Producent zaoferował zrealizowanie zamówienia w ciągu 310 dni od podpisania umowy.

W przypadku pięciu autobusów o standardowej długości (12–metrowych), muszą pomieścić co najmniej 80 pasażerów i też ¼ z nich na miejscach siedzących. Pojazdy muszą mieć troje drzwi w układzie 2–2–2, a w drugich drzwiach powinny znaleźć się miejsca na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy. Powinny być napędzane silnikiem lub silnikami o łącznej mocy 160 kW.

W tej części o zamówienie ubiega się dwóch producentów. Budżet zamawiający określił na kwotę 11,993 mln zł brutto. W tej kwocie mieści się jedynie oferta konsorcjum Ursus Bus SA i Ursus SA, które jest gotowe zrealizować zamówienie za 10,336 mln zł brutto. Drożej wypada Solaris, który wycenił zamówienie na 14,120 mln zł brutto. Obaj producenci są gotowi dostarczyć pojazdy w ciągu 310 dni od podpisania umowy.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Katowice. Przetarg na autobusy elektryczne, w tym przegubowe

Komunikacja

Katowice. Przetarg na autobusy elektryczne, w tym przegubowe

Jakub Dybalski 11 września 2017

Katowice. MAN pokonał Solarisa. Na silnik nie ma rady

Prawo & Finanse

Katowice. MAN pokonał Solarisa. Na silnik nie ma rady

Jakub Dybalski 15 marca 2017

Katowice. Wyrównane starcie Solarisa i MAN–a

Komunikacja

Katowice. Wyrównane starcie Solarisa i MAN–a

Jakub Dybalski 09 lutego 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5