Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Warszawa w elektrycznej awangardzie. Jest umowa na 130 przegubowców Solarisa

Dalej Wstecz
Data publikacji:
22-07-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Przedstawiciele Warszaw, MZA i Solarisa podpisali umowę na dostawę 130 przegubowych autobusów elektrycznych. – To stawia nas w awangardzie w skali europejskiej. Mam nadzieję, że w przyszłym roku po Krakowskim Przedmieściu będą jeździły wyłącznie autobusy niskoemisyjne bądź zeroemisyjne – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy.

W poniedziałek 22 lipca doszło do długo wyczekiwanego podpisania umowy między MZA Warszawa a Solarisem na dostawy aż 130 przegubowych autobusów elektrycznych. Wartość kontraktu to 399,6 mln zł. – Dbamy o klimat i czyste powiereze. Podpisana umowa stawia nas w awangardzie w skali europejskiej. Więcej elektrobusów kupował tylko Londyn. Już teraz po Warszawie jeździ ponad 200 autobusów niskoemisyjnych bądź bezemisyjnych (hybryd, gazowych i elektrycznych) – mówi Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. – To dla nas wielki zaszczyt. Nowe technologie pozwalają na rozwój efektywnych i czystych środków transportu. Transformacja wymaga jednak liderów. Takim widocznym liderem w skali Europy jest właśnie Warszawa – mówi Javier Calleja, prezes Solarisa.

– Rada Warszawy przyjęła stanowisko, zgodnie z którymi mamy wprowadzać do ruchu wyłącznie autobusy wyłącznie niskoemisyjne. My to realizujemy. Co ważne, nigdy dotąd nie mieliśmy wsparcia unijnego. To pierwszy projekt MZA, który z tej perspektywy został dofinansowany kwotą w wysokości 180 mln zł. Staramy się, by dofinansowanie sięgnęło progu 60% – mówi Jan Kuźmiński, prezes MZA.

Dostawy mają rozpocząć się w połowie 2020 r. – Autobusy będą jeździć m.in. po Krakowskim Przedmieściu. Będziemy starali się o to, by w przyszłym roku jeździły tam wyłącznie autobusy nisko- bądź beze misyjne – zapowiada Trzaskowski.

Każdy autobus pomieści 120 podróżnych. Pojazdy będą wyposażone w baterie typu Solaris High Power o pojemności 150 kWh. Jednostkę napędową przewidziano w osiach kół z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 110 kW każdy. Zaplanowano ładowanie za pomocą wtyczki (plug-in) – gniazda znadją się nad prawym nadkolem oraz za ostatnimi drzwiami – albo dotykowe, z użyciem pantografu.

W tej chwili w Warszawie jeździ ponad 215 autobusów zero- bądź niskoemisyjnych – 31 elektrobusów, 70 autobusów hybrydowych, 115 gazowych. Po wakacjach wyjedzie kolejne 59 przegubowych Solarisów, napędzanych CNG, które zostały zakupione przez Arrivę do obsługi kolejnego warszawskiego kontraktu. Jednocześnie MZA zapowiada dalsze zakupy pojazdów niskoemisyjnych. – Myślę, że w tym roku ogłosimy nowy przetarg na autobusy CNG i LNG – zapowiada Kuźmiński. Dzięki temu za dwa lata przewoźnik będzie miał we flocie blisko 400 pojazdów zero- bądź niskoemisyjnych.

Wyzwaniem jest też budowa odpowiedniej infrastruktury, co stanowi część unijnego projektu, o którym wspominał prezes Kuźmiński. Dwa tygodnie temu MZA podpisały umowę z Ekoenergetyką na budowę 20 urządzeń w dziewięciu lokalizacjach z możliwością rozszerzenia zamówienia o siedem ładowarek. Wartość umowy to 8,3 mln zł brutto. – To bardzo długi proces, wymagający wielu uzgodnień. Trwa to nawet pięć lat. Miasto Warszawa jest gotowa do sfinansowania tego procesu – mówi Jan Kuźmiński.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Pozostałe z wątku:

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Przestrzeń

Opole wybrało dostawcę elektrobusów

Witold Urbanowicz 15 września 2023

Złotoryja kupuje elektrobusy

Komunikacja

Złotoryja kupuje elektrobusy

Jakub Rösler 05 września 2023

Łomża z ofertami na elektrobusy

Komunikacja

Łomża z ofertami na elektrobusy

Witold Urbanowicz 24 sierpnia 2023

Zobacz również:

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Komunikacja

MZA Warszawa wycofały ostatni autobus bez klimatyzacji

Witold Urbanowicz 01 sierpnia 2023

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Komunikacja

MZA Warszawa testuje elektrycznego Yutonga i Solarisa

Witold Urbanowicz 30 czerwca 2023

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Komunikacja

Najnowszy Yutong na rocznych testach w Warszawie

Witold Urbanowicz 16 maja 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5