MPK Kraków otworzył oferty w ponowionym przetargu na dostawy 50 autobusów przegubowych z napędem elektrycznym. O zamówienie ubiegają się Solaris i EvoBus.
Przedmiotem powtórzonego przetargu jest dostawa 50 fabrycznie nowych przegubowych elektrobusów a także 50 dedykowanych do każdego autobusu przegubowego urządzeń ładujących za pośrednictwem złącza plug-in. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
Dziś (14 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Solaris zaproponował kwotę 165,4 mln zł brutto, natomiast EvoBus, dostawca Mercedesów – 176,5 mln zł brutto. „MPK SA będzie teraz sprawdzać obie przesłane oferty. W ocenie ofert będzie brana pod uwagę nie tylko cena, ale także kwestie techniczne, w tym także zaoferowany przez producentów okres gwarancji zarówno dla autobusów, jak i dla baterii” – informuje przewoźnik.
O wyborze decydują cena (65%) ora kryteria techniczne (35%). Pod uwagę będzie branych dziewięć podkryteriów: gwarancja całopojazdowa, gwarancja na magazyn energii, liczba wszystkich miejsc w autobusie, liczba miejsc dostępnych siedzących z poziomu niskiej podłogi, wyposażenie pojazdu w systemy bezpieczeństwa (tempomat i asystent prawej strony pojazdu), ilość czynnika chłodzącego klimatyzacji, rozwiązanie napędu elektrycznego w autobusie (preferowane dwa silniki zintegrowane z osią napędową), wysokość pojazdu z uwzględnieniem urządzeń zamontowanych na dachu, a także zużycie energii.
Na realizację zamówienia przeznaczono 12 miesięcy. Pojazdy będą wykorzystywane na czterech liniach 144, 173, 179 i częściowo 503 kursujących przez Aleje Trzech Wieszczów,
To już drugie postępowanie na zakup przegubowych elektrobusów. Poprzednie przed połową grudnia
zostało unieważnione. Obie oferty przekraczały budżet określony na 158,7 mln zł brutto. Solaris wycenił zamówienie na 165,4 mln zł, a Evo BusPolska – przedstawiciel Mercedesa – na 186,8 mln zł brutto.