Partnerzy serwisu:
Mobilność

Elektrobusy Volvo na trasie demonstracyjnej w Wielkiej Brytanii

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2017-10-04 11:28
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elektrobusy Volvo na trasie demonstracyjnej w Wielkiej Brytanii
fot. Volvo
W pełni elektryczny autobus miejski Volvo rozpoczął kursy na trasie demonstracyjnej w Wielkiej Brytanii. Na początek w Manchesterze, gdzie po raz pierwszy w jednym z głównych miast Wielkiej Brytanii zaprezentowano też możliwości ładowania baterii autobusu poprzez technologię „OppCharge”, czyli pantograf opuszczany ze stacji szybkiego ładowania.

Autobus elektryczny Volvo, którego operatorem w Manchesterze jest First Manchester for Transport for Greater Manchester (TfGM), będzie kursował na trasie zapewniającej dostęp do najważniejszych lokalizacji w centrum miasta. Przejazd będzie bezpłatny, a kursy autobusu potrwają osiem tygodni.Po zakończeniu testów w Manchesterze, autobus rozpocznie kursy na londyńskim lotnisku Heathrow – będzie przewoził pasażerów i pracowników lotniska pomiędzy terminalami a parkingami samochodowymi, również przez okres ośmiu tygodni.

W pełni elektryczny, zero-emisyjny autobus Volvo będzie ładowany w Manchesterze na trasie swojego przejazdu. Odbywać się to będzie podczas trwających od 3 do 6 minut postojów na stacji Shudehill Interchange w centrum Manchesteru, przy wykorzystaniu technologii „OppCharge” dostarczonej przez koncern ABB. Umożliwia ona szybkie ładowanie baterii poprzez opuszczany ze stacji ładowania pantograf. To pierwszy tego typu system zainstalowany w Wielkiej Brytanii – zapewni elastyczność przejazdów i możliwość kursowania autobusu 24 godziny na dobę.

– Bardzo duże natężenie ruchu jest problemem wielu ulic naszego miasta. Ma to negatywny wpływ na jakość życia, generuje wysokie koszty, pogarsza jakość powietrza, co sprzyja wzrostowi zachorowań i przedwczesnej umieralności. Taki stan rzeczy nie może dłużej trwać. Dlatego uruchamiamy dziś program „walki z przeciążeniem w ruchu miejskim”. Chcemy poznać opinie mieszkańców na temat problemów związanych ze zbyt dużym natężeniem ruchu, a także jak możemy wspólnie poprawić sytuację. Chcemy się dowiedzieć co mogłoby sprawić, aby mieszkańcy pozostawili samochody w domu i częściej wykorzystywali transport publiczny, rowery czy wspólną podróż samochodem – car-sharing – powiedział Andy Burnham, burmistrz Manchesteru.

– Volvo 7900 Electric udowodniło już swoją wartość w Europie – autobusy te z powodzeniem kursują w Szwecji, Niemczech, Belgii czy Luksemburgu. To wspaniale widzieć nasz w pełni elektryczny, bezemisyjny autobus debiutujący w Wielkiej Brytanii – powiedział Nick Page, dyrektor zarządzający Volvo Buses w Wielkiej Brytanii. – Jako Volvo Buses jesteśmy w stanie zrealizować wizję dostaw pełnej gamy zelektryfikowanych autobusów – hybryd, elektrycznych hybryd i autobusów całkowicie elektrycznych do miast Wielkiej Brytanii, co przyczyni się do poprawy jakości życia ich mieszkańców, osób tam pracujących czy przyjezdnych – dodał Nick Page

– Po raz pierwszy ten typ autobusu i technologii ładowania zostaje wykorzystany w Wielkiej Brytanii, debiutując w Manchesterze, co stanowi dla nas powód do dumy – powiedział Andrew Fender, Przewodniczący Transport for Greater Manchester Committee (TfGMC),

Pierwsze Volvo 7900 Electric wejdą do codziennego użytku w Wielkiej Brytanii na początku przyszłego roku – w Harrogate. Volvo otrzymało też zamówienie na swoje w pełni elektryczne autobusy z takich krajów jak Szwecja, Luksemburg, czy Norwegia. Ogółem Volvo sprzedało jak dotąd na całym świecie 3,6 tys. zelektryfikowanych autobusów.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Enika: Rynek elektrobusów budzi naszą nadzieję

Prawo & Finanse

Enika: Rynek elektrobusów budzi naszą nadzieję

Roman Czubiński 30 września 2017

Warszawa: Elektryczne Ursusy wożą pasażerów

Przestrzeń

Warszawa: Elektryczne Ursusy wożą pasażerów

Redakcja 28 września 2017

Autobus elektryczny, ale tylko z superkondensatorem. Dobry pomysł?

Mobilność

Autobus elektryczny, ale tylko z superkondensatorem. Dobry pomysł?

Jakub Dybalski 28 września 2017

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5