Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Elbląg zwiększa budżet na kolejny tramwaj Modertransu

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2019-01-03 10:45
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Elbląg zwiększa budżet na kolejny tramwaj Modertransu
mat. prasowe
Miasto Elbląg tuż przed końcem roku rozstrzygnęło przetarg na zakup jednego nowego tramwaju. Zamawiający zwiększył środki przeznaczone na zlecenie, by wybrać ofertę jedynego startującego – firmy Modertrans. Producent będzie musiał dostarczyć – tak jak w przypadku wcześniej zawartej umowy – pojazd jednoczłonowy, częściowo niskopodłogowy.

Przedmiotem zamówienia jest zakup jednego nowego wagonu tramwajowego jednoczłonowego, jednokierunkowego, o długości 14-15,5 m, częściowo niskopodłogowego, z napędem silnikami prądu przemiennego i sterowaniem mikroprocesorowym, z dwoma wózkami obrotowymi, z kabiną motorniczego w przedniej części oraz stanowiskiem sterowniczym do manewrowania z tyłu wagonu.

Termin składania ofert minął 23 listopada. Jak można było się spodziewać, wystartował jedynie Modertrans, który zaoferował kwotę w wysokości 3,345 mln zł brutto. To więcej, niż oczekiwał zamawiający, który określił kwotę zamówienia na 2,760 mln zł. Ostatecznie 28 grudnia zamawiający zdecydował o zwiększeniu budżetu i wyborze oferty złożonej przez Modertrans. Po zakończeniu wszelkich formalności zostanie podpisana umowa. Nowy tramwaj ma zostać dostarczony do końca stycznia 2020 r.

Elbląg zamawiał już podobne tramwaje. W czerwcu 2017 r. miasto podpisało z Modertransem umowę na dostawy trzech nowych tramwajów. Producent zaoferował tramwaje z serii Moderus Beta MF 09 AC o długości 14,3 metra, z niską podłogą w środkowej części stanowiącą 40% powierzchni wewnętrznej wagonu. Pojazd będzie wyposażony w bardziej klasyczne rozwiązania wózkowe. Wartość umowy to ok. 7 mln zł brutto, natomiast jednego tramwaju to 2,275 mln zł brutto. Jak wyjaśniało miasto – zakup nietypowych w skali Polski tramwajów jest podyktowany spadającą liczbą mieszkańców oraz pasażerów, a także ograniczonymi możliwościami finansowymi.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5