Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-02-07 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
fot. WU
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
Ekoenergetyka otwiera Ekoen. Nowe podejście do ładowania pojazdów EV [zdjęcia]
W zielonogórskim Nowym Kisielinie został otwarty Ekoen – pierwsza w Polsce stacja paliw alternatywnych. – Nie możemy narzucać żadnych kompromisów użytkownikom aut elektrycznych. Kompromisem jest już to, że na taki pojazd się zdecydowali – mówi Bartosz Kubik, prezes Ekoenergetyki.

Ekoen to najnowsze dziecko prężnie rozwijającej się Ekoenergetyki, która działa już od 10 lat. Do tej pory firma głównie podbijała rynek ładowarek dla elektrobusów, na którym – jeżeli chodzi o Polskę – posiada ok. 90% udziałów, a w Europie 40%. Firma chce zaznaczyć swoją obecność na rynku samochodów elektrycznych. Ekoenergetyka zdobyła zamówienie od Orlenu, otworzyła też nowe biuro w Łodzi.

Firma chce jednak grać pierwsze skrzypce. Dlatego też powołała spółkę Ekoen, której celem jest wprowadzanie i rozwój stacji do ładowania samochodów elektrycznych – nie ładowarek, upchniętych gdzieś na parkingu wielkiego centrum handlowego, tylko pełnoprawnych stacji paliw alternatywnych.

Pomysł zrodził się pod koniec 2017 r., a obecnie można podziwiać pierwsze jego efekty. W Nowym Kisielinie została właśnie otwarta pierwsza, pokazowa stacja z przyłączem o mocy 1 MW i punktami do szybkiego ładowania po 350 kW. Płatność jest możliwa za pomocą gotówki bądź karty. W środku dostępna jest kawiarnia z przekąskami i wydzielonym VIP roomem do odpoczynku. W perspektywie czasu ma stanąć też dystrybutor wodorowy.

– Wypracowaliśmy pozycję jednego z kluczowych graczy. Budujemy rynek, dzięki któremu elektromobilność jest możliwa. Teraz pokazujemy nową koncepcję stacji ładowania – mówi Bartosz Kubik, prezes Ekoenergetyki. Jak zauważa, obecnie ładowarki są często rozmieszczone w mało przyjaznym otoczeniu, nie zawsze dostępne. Ekoen ma to zmienić. – W Europie popełniono wiele błędów. Pokażemy elektromobilność po swojemu. Ekoen jest pierwszą w Polsce stacją paliw alternatywnych. Nie możemy narzucać żadnych kompromisów użytkownikom aut elektrycznych. Kompromisem jest już to, że na taki pojazd się już zdecydowali. Użytkownik pojazdu elektrycznego nie może być gorzej traktowany niż kierowca samochodu samochodowego – podkreśla Kubik.

Stacje Ekoenu mają opierać się na czterech filarach. – To początek nowej ery – elektromobilności dla każdego. Wyróżniać nas będzie szybka infrastruktura do ładowania, dostępna w atrakcyjnej cenie. Przykładamy dużą wagę do komfortu kierowców – mówi Adam Olszewski, prezes Ekoenu. Po pierwsze, na stacjach ma być oferowane szybkie ładowanie DC o mocy od 50 do 350 kW. – Tylko szybkie ładowarki przekonają do przesiadki do aut elektrycznych – przekonuje Olszewski. Jak wylicza, półgodzinne ładowanie ładowarką 50 kW umożliwi przejechanie ok. 80 km. Przy stanowisku 100 kW auto w tym czasie zostanie naładowane na 150-160 km, a przy ładowarce 150 kW – na 250 km.

Po drugie, stacje mają dostępne całodobowo, a szybkie ładowanie na kilku stanowiskach ma gwarantować odpowiednią rotację miejsc – jak na zwykłej stacji benzynowej. Kolejny filar to płacenie bez aplikacji – za pomocą gotówki i karty. Ostatnia rzecz to ekocafe – czyli kawiarnia z barem oraz VIP room dla użytkowników aut elektrycznych.

Firma ma już na oku kilka lokalizacji w dużych miastach. – Traktujemy stację w Nowym Kisielinie testowo. Zobaczymy, co się sprawdzi, a co nie – mówi Kubik. Docelowo miałoby stanąć nawet 100 takich stacji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Toruń bez elektrobusów i ładowarek

Komunikacja

Toruń bez elektrobusów i ładowarek

Witold Urbanowicz 13 grudnia 2019

Warszawa. Umowa na 65 ładowarek dla 130 elektrobusów

Komunikacja

Warszawa. Umowa na 65 ładowarek dla 130 elektrobusów

jd/inf. pras. 20 listopada 2019

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5