Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Edynburg zamyka tymczasowo główne ulice i poszerza chodniki

Dalej Wstecz
Data publikacji:
11-05-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Edinburgh Evening News

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Edynburg zamyka tymczasowo główne ulice i poszerza chodniki
fot. Peter Broster, lic. CC 2.0
Główne ulice Edynburga zostaną tymczasowo zamknięte, a chodniki zostaną poszerzone. Swoje wydzielone pasy zyskają również miejskie autobusy. Ambitne plany zostaną zatwierdzone wkrótce przez radnych – informuje "Edinburgh Evening News".

Wdrożone środki mają poprawić aktywne podróżowanie w największym szkockim ośrodku oraz ułatwią mieszkańcom zachowanie dystansu społecznego podczas pandemii koronawirusa SARS-CoV-2. Słynny Most Jerzego VI zyska szersze chodniki, a mniej funkcjonalny Most Waverley będzie zamknięty.

Kryteria, wedle których drogi w mieście zostaną przekształcone w rowerowe i przyjazne dla pieszych, będą przedmiotem dyskusji radnych na spotkaniu komitetu ds. polityki i zrównoważonego rozwoju Rady Miasta Edynburga. Dalsze zmiany obejmują pierwszeństwo dla pieszych na sygnalizowanych przejściach drogowych, wydłużenie godzin funkcjonowania pasów dla autobusów, poszerzone chodniki oraz ograniczenie prędkości na wybranych arteriach do 30 km na godzinę.

10 mln funtów rządowej inwestycji

Kilka projektów, które mają zostać przedstawione, są już częścią zatwierdzonego przez radę planu przekształcenia centrum miasta w Edynburgu. Inne będą uzależnione od zobowiązania rządu Szkocji na 10 mln funtów w celu finansowania aktywnego świadczenia usług turystycznych w miastach. Ten projekt ogłosił niedawno Sekretarz Transportu Michael Matheson.

Niektóre zmiany mogą zostać wprowadzone do końca maja (krótkookresowo), niektóre do końca czerwca (średnioterminowo), podczas gdy inne potrwają do końca lipca lub później (długoterminowo). Krótkookresowe zmiany obejmą zamknięcie alei East Fettes, Viewforth i części Braid Hills Road oraz montaż udogodnień dla autobusów na Dundee Street. Średnioterminowe zmiany zakładają całkowite zamknięcie Victoria Street i Cockburn Street dla ruchu z ograniczoną liczbą miejsc parkingowych.

Długoterminowe zmiany zakładają natomiast zamknięcie Bank Street, North Bridge, East Market Street i East Princes Street dla ruchu samochodowego oraz Mostu Waverley. Poszerzone chodniki zyskają Morrison Street, Morningside Road i Easter Road, a także Great Junction Street i The Shore oraz słynny Most Jerzego IV, na którym wydzielona zostanie również ścieżka rowerowa. Dodatkowa przestrzeń dla pieszych powstanie także na South Bridge i Minto Street.

Liberton Road, Craigmillar Park i Minto Street będą bardziej przystępne dla autobusów, podobnie jak Queensferry Road, która zyska specjalny pas dla tego środka transportu. Wszelkie zmiany na drogach będą dokonywane za pomocą tymczasowych przepisów o ruchu drogowym (TTRO).

McVey: Stoimy w obliczu wielu miesięcy wstrząsów

– Jesteśmy liderem dzięki naszemu podejściu do bezpieczniejszych, bardziej dostępnych ulic i otrzymaliśmy ogromne wsparcie dla naszych planów stworzenia więcej miejsca dla pieszych oraz rowerzystów. Oczywiste jest, że ludzie muszą odbywać niezbędne podróże na piechotę lub na rowerze oraz bezpiecznie wykonywać codzienne ćwiczenia, a my musimy im to umożliwić – wyznał Adam McVey, przewodniczący Rady Miasta Edynburga.

– Nie jest tajemnicą, że stoimy w obliczu wielu miesięcy wstrząsów. Staramy się wyjść z tego kryzysu i to bez wątpienia wpłynie na sposób poruszania się po mieście. Nasza ogólnokrajowa strategia będzie wspierać ludzi w podróżach pieszo, rowerem lub transportem publicznym, jednocześnie zachowując dystans fizyczny – podkreślił McVey.

– Ściśle współpracowaliśmy z rządem szkockim, aby ułatwić takie ulepszenia w dłuższej perspektywie. Przedstawiając bardziej trwałe plany nadania priorytetu tym środkom transportu, dążymy również do czystszej, bardziej ekologicznej i zrównoważonej przyszłości dla Edynburga – dodał przewodniczący Rady Miasta największego szkockiego ośrodka.

Day: Chętnie przyjmiemy wszelkie sugestie opinii publicznej

– Widzimy już korzyści w obszarach, w których wprowadziliśmy zmiany i pracujemy nad wprowadzeniem ulepszeń w innych punktach w całym mieście, pomagając ludziom dotrzeć do pobliskich otwartych przestrzeni, niezbędnych usług i bezpiecznie dostać się do i z pracy. Zidentyfikowaliśmy już kilka ulic, ale chętnie przyjmiemy też wszelkie sugestie opinii publicznej – podkreślił zastępca przewodniczącego Cammy Day.

– Jest jednak niezwykle ważne, aby te środki działały dla wszystkich osób mieszkających na danych ulicach lub w ich pobliżu. Ściśle współpracujemy ze społecznościami lokalnymi, aby zapewnić dostęp do dostaw, osób z problemami z poruszaniem się i służb ratunkowych, a te rozmowy pomogą nam w dalszym wdrażaniu zmian – dodał Cammy Day.

– Cieszę się, że pojawiła się kolejna partia propozycji, dzięki którym w mieście będzie więcej bezpiecznej przestrzeni dla osób spacerujących i jeżdżących na rowerze. Zgłoszono dziesiątki sugestii, więc wspaniale było zobaczyć, jak pozytywnie i konstruktywnie współdziałali ludzie w Edynburgu – stwierdziła Claire Miller, radna Partii Zielonych. – Jest jeszcze trochę szczegółowych prac do zrobienia. Pragnę także, aby rząd szkocki wykorzystał plan dotyczący koronawirusa w celu umożliwienia radnym zapewnienia bezpieczniejszych ulic tak łatwo, jak to możliwe – dodała Miller.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Prawo & Finanse

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Artur Bogdanowicz 22 listopada 2021

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Transport tylko z certyfikatem?

Prawo & Finanse

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Komunikacja

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2021

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Prawo & Finanse

Niemcy: Transport tylko z paszportem covidowym bądź testem

Artur Bogdanowicz 22 listopada 2021

Niemcy rozważają dalsze ograniczenia. Transport tylko z certyfikatem?

Prawo & Finanse

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Komunikacja

Jak zmieniły się nawyki transportowe w czasie pandemii

Przemysław Farsewicz 26 czerwca 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5