Europejski Bank Inwestycyjny zapewni ok. 400 mln euro dodatkowego finansowania dla rozbudowy metra w stolicy Szwecji. Projekt zakłada budowę ok. 30 km torów, 18 stacji i rozbudowę zajezdni.
Nowa transza pożyczki opiewa na 4,5 mld koron szwedzkich (ok. 1,73 mld z). Łącznie z wcześniej przyznanym finansowaniem EBI przeznaczy na realizację projektu kwotę ponad 12 mld koron (ok. 4,67 mld zł). Koszt całego projektu, wg cen z 2016 r., to 54 mld koron (21 mld zł).
Projekt obejmuje budowę i rozbudowę czterech linii metra. Niebieska linia miałaby zostać wydłżona ze stacji Akalla do stacji Barkarby (2027 r.) oraz ze stacji Kungsträdgården do stacji Nacka oraz Söderort (2030 r.), zielona linia – ze stacji Odensplan do stacji Arenastaden (2028 r.). Do tego założono budowę żółtej linii Fridhemsplan – Älvsjö. W sumie 30 km torów i 18 stacji. Niektóre z nich, jak Sofia, znajdą się dość głęboko – 100 m pod poziomem terenu. Pasażerowie dostaną się na perony za pomocą wind.
Rozbudowywana jest też zajezdnia Högdalen, która podwoi swoje możliwośći obsługowe. Budowany jest też dodatkowy tunel dojazdowy – w kierunku odnogi Farsta na zielonej linii (stanie się ona w przyszłości częścią niebieskiej linii po realizacji przedłużenia na południe od stacji Kungsträdgården).
Sztokholm zakłada, że wzdłuż metra powstanie ponad 130 tys. mieszkań, a rozbudowana sieć metra będzie obsługiwać dodatkowych 180 tys. pasażerów dziennie.