PKP SA ogłosiły przetarg na przebudowę dworca Gorzów Wielkopolski. Zamówienie jest realizowane w formule projektuj i buduj. Obiekt zostanie zintegrowany z placem i węzłem przesiadkowym planowanym przez miasto, a przewodnim motywem będą wielkie przeszklone wiaty, nawiązujące do historycznych zadaszeń, które można spotkać na peronach.
Obecny budynek dworca powstał w 1962 r. W latach 2009-2010 został przebudowywany, zatracając pierwotne cechy architektoniczne. Jego centralną część zajmuje jednoprzestrzenna hala dworcowa, a po bokach zlokalizowane są dwukondygnacyjne skrzydła boczne. Obok, prostopadle, znajduje się też starszy budynek (północny).
W budynku dworca przewidziano poczekalnię, toalety, kasy kolejowe i autobusowe, pomieszczenia komercyjne, zaplecze socjalne dla przewoźników autobusowych i kolejowych. Hol główny otrzyma posadzkę kamienną, stosowane będzie też lastryko. Na piętrze przewidziano pomieszczenia dla Polregio. Wykonawca ma przedstawić projekt koncepcyjny wprowadzenia funkcji komercyjnych do skrzydła wschodniego. W budynku północnym znajdą się pomieszczenia dla SOK, TK Telekom i samorządu. Łącznik pomiędzy dworcem a budynkiem północnym.
Planowane przebudowy obiektów związane są bezpośrednio z budową zintegrowanego centrum przesiadkowego,
planowanego przez miasto. Przed dworcem powstanie zadaszony plac z wykorzystaniem formy charakterystycznych nitowanych wiat stalowych z przeszklonym sufitem. Same wiaty będą jednak spawane (zostaną zastosowane elementy imitujące nity). Pokrycie wiat będzie stanowiło szkło bezpieczne w kolorystyce żółtej, niebieskiej i zielonej, nawiązującej do historycznych zadaszeń na peronach stacji. Wiata będzie też stanowiła nowe zadaszenie holu dworcowego. Dworzec otrzyma elewację z okładzin ceramicznych, pojawi się nowa przeszklona ściana elewacyjna.
mat. PKP SATermin składania ofert mija 16 grudnia. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Szacunkowa wartość zmówienia to 30,371 mln zł netto. Na realizację prac projektowych i budowlanych przeznaczono 812 dni (ponad dwa lata). Dokumentacja projektowa ma być gotowa w ciągu 40 tygodni. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.