Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca Hel. To stacja końcowa dla pociągów pasażerskich linii nr 213 na Półwyspie Helskim. Obiekt, powstały w 1922 r., zbudowany jest w technologii muru pruskiego. Dworzec wpisany jest do gminnej ewidencji zabytków.
Prace będą miały kompleksowy charakter i obejmują wykonanie nowego dachu, rozbiórkę wybranych ścian czy powiększenie lub wykonanie nowych otworów drzwiowych i okiennych. Budynek zostanie ocieplony z wykorzystaniem wełny mineralnej i płyt PIR, odtworzony ma zostać drewniany mur pruski. Przewidziano wykonanie izolacji fundamentów oraz iluminacji obiektów. Dobudowane zostaną pomieszczenia w południowym skrzydle wraz z wiatą, nawiązujące charakterem i gabarytami do historycznej formy.
Wejście do budynku zaplanowano w południowym, parterowym skrzydle, od strony wschodniej. Tutaj, na parterze, zaplanowano hol pełniący funkcję poczekalni, kasy biletowe, toalety. Podróżni będą mogli korzystać też z wiaty pełniącej funkcję poczekalni zewnętrznej. W skrzydle północnym znajdą się pomieszczenia PKP PLK (obsługa ruchu kolejowego), a na piętrze – pomieszczenia techniczne zamiast obecnych mieszkań. Obiekt zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Projekt zakłada zagospodarowanie terenu. Rozebrane zostaną budynek toalet, wiata śmietnikowa, wiata z pomieszczeniami handlowo-usługowymi oraz rampa rozładowcza od strony południowej. Od strony wschodniej przewidziano zatokę i miejsce na food-trucki. Powstanie nowa wiata rowerowa.
Termin składania ofert mija 10 sierpnia. Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Na realizację robót przeznaczono 420 dni, czyli ok. 14 miesięcy. W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.

mat. PKP SA

mat. PKP SA

mat. PKP SA