Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dwie oferty na studium dla węzła Warszawa Wschód – z myślą o III linii metra

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2021-05-31 11:49
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwie oferty na studium dla węzła  Warszawa Wschód – z myślą o III linii metra
fot. Panek, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons
Zarząd Transportu Miejskiego otworzył oferty w przetargu na wykonanie studium technicznego węzła Warszawa Wschód. Analiza obejmie spory obszar w rejonie stacji Warszawa Wschodnia i Stadion z uwzględnieniem różnych wariantów rozbudowy sieci transportowo-drogowej, łącznie z przeniesieniem dworca kolejowego, przekrzyżowaniem linii metra na Stadionie czy budową nowych tras tramwajowych.

Przedmiotem zlecenia jest wykonanie studium technicznego multimodalnego węzła przesiadkowego Warszawa Wschód. Opracowanie ma służyć podjęciu decyzji o kierunku rozwoju węzła. Wykonawca będzie zobligowany do stworzenia wielowariantowych koncepcji i scenariuszy inwestycyjnych. Obszar analizy jest szeroko zakrojony, a zamawiający pozostawia sporą swobodę wykonawcy (w przeciwieństwie do niedawnego studium III linii metra). Oczywiście wykonawca będzie musiał zebrać też szereg opinii i uzgodnień, w tym z PKP SA i PKP PLK – tym bardziej, że część pomysłów (np. schowanie linii kolejowej czy przeniesienie Warszawy Wschodniej wobec zaawansowanych planów modernizacji istniejącej linii średnicowej) wydaje się mało realna. Więcej o zamówieniu piszemy tutaj.

Dzisiaj (31 maja) minął termin składania ofert. Budżet na ten cel wynosi ok. 3,501 mln zł brutto. W postępowaniu wpłynęły dwie oferty. Databout wyceniło zadanie na 4,809 mln zł brutto, natomiast Infra Centrum Doradztwa na 8,918 mln zł brutto. O wyborze zdecydują cena (60%) oraz doświadczenie (40%). Na realizację całego zamówienia przeznaczono 600 dni od zawarcia umowy – o ile oczywiście ZTM znajdzie środki na rozstrzygnięcie postępowania.

Oczywiście oddzielna kwestia na ile rezultaty studium będą miały się szansę ziścić. Jak dotąd brakuje środków na wiele potrzebnych i mniejszych węzłów przy stacjach metra Wilanowska, Lazurowa czy Karolin, a także w rejonie pętli tramwajowej Winnica. Nie znaleziono też środków na poprawki na węźle Młociny przy ostatniej stacji I linii metra, gdzie z perspektywy czasu wiele rozwiązań okazało się nietrafionych czy niefunkcjonalnych.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5