Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-12-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Dwie oferty na rozbudowę zajezdni tramwajowej w Olsztynie
fot. UM Olsztyn
Poznaliśmy oferty na rozbudowę olsztyńskiej zajezdni tramwajowej. Inwestycja w nową część obiektu jest niezbędna ze względu na powiększającą się liczbę taboru, co ma związek z rozbudową obecnej sieci. W przeciwnym razie nowe tramwaje będą musiały stacjonować poza zajezdnią „pod chmurką”.

Obecnie zajezdnia przy ul. Kołobrzeskiej współdzielona jest pomiędzy tramwaje i autobusy. Po przebudowie cała autobusowa część po wschodniej części terenu miałaby ustąpić miejsca tramwajom. A jak wiadomo, w Olsztynie, po zrealizowaniu kontraktu przez Durmazlar, będzie łącznie 27 wozów. Mimo że istnieje możliwość rozlokowania tramwajów na torach technicznych wokół hali, to i tak miejsca nie starczy dla wszystkich.

Szansą dla projektu rozbudowy zajezdni, dotychczas znajdującego się na liście rezerwowej, są poprzetargowe oszczędności, które zostały po wyborze wykonawcy na rozbudowę linii tramwajowej. Przetarg na wykonawcę robót przyniósł dwie oferty, które przekroczyły budżet zamawiającego. Miasto przygotowało na prace 87,39 mln zł. Z kolei najtańsza oferta Budimexu w konsorcjum z KZN Rail to koszt 90,5 mln zł za zakres podstawowy oraz 16 mln zł za zakres zawarty w opcji. Warto przypomnieć, że za budowę pierwszej części zajezdni tramwajowej również odpowiadał Budimex. Drugą ofertę złożyło konsorcjum firm realizujących obecnie rozbudowę sieci tramwajowej w mieście – Trakcja oraz Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal. Firmy prace wyceniły na 98,66 mln zł za zamówienie podstawowe oraz 26,79 mln zł za opcję.

O wyborze wykonawcy decyduje cena (60 proc.), doświadczenie osób realizujących zamówienie (20 proc.) oraz przedłużenie rękojmi (20 proc.).

Nowa część zajezdni będzie wręcz lustrzanym odbiciem obecnego obiektu. Po przeciwległej stronie zaplanowano halę postojową z pięcioma torami oraz halę serwisową z trzema torami. Dookoła hal poprowadzone zostaną oczywiście tory techniczne, które będą łączyć się z dotychczasową siecią na terenie zajezdni. Rozbudowie ulegnie także wjazd na teren zajezdni do pełnej gwiazdy.

Nowa część ma pomieścić minimum 16 tramwajów długości 32,5 m. Towarzyszyć temu ma powstanie m.in. trakcji, torowisk, układu drogowego, wykonanie zasilania. W ramach opcji może zostać zlecone wykonanie kompletnej hali naprawczej z zapleczem.

Wyłoniony w postępowaniu wykonawca będzie mieć na realizację zadania półtora roku. W trzy miesiące od podpisania umowy ma powstać projekt budowlany oraz zostać złożony wniosek o pozwolenie na budowę.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Zobacz również:

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przestrzeń

Olsztyn. Zajezdnia tramwajowa prawie pod dachem

Przemysław Farsewicz 11 lipca 2023

Olsztyn. Jest już szkielet rozbudowywanej zajezdni tramwajowej

Przestrzeń

Olsztyn. Będzie waloryzacja tramwajowego kontraktu. Jest porozumienie

Przestrzeń

Jednokierunkowa Pesa Twist dla rumuńskiej Krajowy na testach w Olsztynie

Przestrzeń

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Mobilność

MPK Olsztyn myśli o tańszym prądzie dla tramwajów

Przemysław Farsewicz 28 października 2022

Olsztyn. Za wykonawcą tramwajowym większość prac podziemnych

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5