MZDiT w Częstochowie otworzył oferty w drugim już przetargu na rower publiczny w Częstochowie. Tradycyjnie o zamówienie ubiegają się dwa podmioty – BikeU i Nextbike. Ceny ofert przekraczają jednak założenia finansowe zamawiającego.
Miejski Zarząd Dróg i Transportu w Częstochowie – organizator systemu roweru publicznego –
prowadzi drugi już przetarg na dostawę elementów składowych systemu Częstochowskiego Roweru Miejskiego z instalacją, uruchomieniem wraz z zakupem i montażem stojaków rowerowych. Wcześniejsze postępowanie zostało unieważnione przez MZDiT z powodu konfliktu uczestników.
Postępowanie obejmuje umowę trzyletnią, ale z poprzedzającym ją okresem promocyjnym obejmującym 15 dni w bieżącym jeszcze roku. System ma składać się ze 185 rowerów rozmieszczonych w 20 stacjach dokujących rozlokowanych na terenie miasta oraz 300 elektrozamków (po 15 na stację). MZDiT zastrzega sobie prawo zamówienia uzupełniającego (opcja) o kolejnych 95 rowerów, 10 stacji i 150 elektrozamków.
Dzisiaj (5 października) minał termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. BikeU zaproponował cenę 3,869 zł i promocyjne uruchomienie roweru do 17 listopada 2017 r. Nextbike zaoferował z kolei cenę 3,960 mln zł i termin do 2 listopada. Obie oferty przekraczają budżet zamawiającego ustalony na cenę 3,030 mln zł brutto.
Cena decyduje o wyborze jedynie w 50%. Pozostałe punkty można otrzymać za decykowaną aplikację mobilną (10%), rower karbonowy (10%), możliwość adaptacji stacji pod rowery dziecięce (10%) oraz możliwość adaptacji wybranych stacji pod rowery elektryczne (20%).
Zamówienie realizowane będzie trzyetapowo. W ramach pierwszego wykonawca dostarczy komplet stacji i 90 rowerów, które zostaną uruchomione w ramach akcji promocyjnej na 10 stacjach (9 rowerów na stację), co nastąpi najpóźniej 30 listopada, zaś pozostałe rowery dowiezie do końca miesiąca, już bez uruchomienia. Wraz z tymi elementami trzeba będzie przygotować i uruchomić centrum nadzoru oraz aplikacje klienckie (w tym mobilną), a także umożliwić już rejestrację użytkowników. Etap drugi przewiduje uruchomienie całego systemu od 1 kwietnia 2018 roku. Z kolei etap trzeci zakłada przygotowanie wyceny elementów składowych zamówienia opcjonalnego, które będzie mogło być złożone najpóźniej 31 grudnia 2018 r.