PKP SA otworzyły oferty w przetargu na remont dworca w Babimoście – z przebudową układu wnętrz i dostosowaniem przestrzeni pasażerskiej do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Dworzec Babimost datowany jest na 1900 r. Zakres prac obejmuje dostosowanie obiektu d potrzeb osób niepełnosprawnych. Zmieni się układ funkcjonalny pomieszczeń. Na parterze znajdzie się rozbudowany hol główny, z wykorzystaniem zachodniej części budynku, wydzielone zostaną toalety. Wymienione zostaną drzwi i okna – na wzór historycznych. Przewidziano podniesienie poziomu posadzki do nowego planowanego poziomu terenu od strony peronów – nawiązanie się do odrębnej inwestycji PKP PLK. Wizualizacje
tutaj.
Dzisiaj (8 grudnia) minął termin składania ofert. Wystartowały dwie firmy. Berger Bau Polska wyceniło prace na 5,950 mln zł, a A-Projekt – 8,796 mln zł. Budżet na ten cel wynosił 3,487 mln zł brutto. Jeśli PKP SA zdecydują się na podniesienie budżetu, to o wygranej zdecyduje cena. Na realizację prac przeznaczono 40 tygodni (ok. 9 miesięcy). W czasie robót podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego.
Dworzec leży przy linii 358, łączącej Zbąszynek z Zieloną Górą i Gubinem. Obecnie miejscowość nie jest obsługiwana przez pociągi – w marcu 2020 r. rozpoczął się dłużący się już remont odcinka Czerwieńsk – Zbąszynek. Dopiero niedawno PKP PLK
wybrały nowego wykonawcę.
Jednocześnie PKP SA ponawiają postępowanie na dworzec Nowiny Wielkie. W poprzednim jedna jedyna oferta
znacząco przewyższała budżet. Termin składania ofert mija 29 grudnia. Na realizację robót przeznaczono 40 tygodni (ok. 9 miesięcy). Dokumentację projektową przygotowała pracownia WK Architekci.