Gmina Polkowice właśnie otworzyła oferty w postępowaniu na dostawę 3 autobusów elektrycznych, których zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny. Jedna z ofert mieści się w budżecie samorządu.
Dolnośląskie Polkowice
prowadzą postępowanie na dostawę trzech autobusów elektrycznych o długości nieprzekraczającej 8 metrów. Pojazdy mają pomieścić min. 30 osób, z czego min. 10 na miejscach siedzących. Wymagane jest jedno miejsce na wózek inwalidzki bądź dziecięcy. Liczba drzwi musi mieścić się w przedziale od jednych do trzech, przy czym przynajmniej jedne powinny mieć szerokość 120 cm. Wysokość podłogi w drzwiach powinna wynosić maks. 340 mm. Przewidziano ogrzewanie elektryczne zasilane z baterii liniowych lub niezależne urządzenie grzewcze, klimatyzację, okna przesuwne, system informacji pasażerskiej z wyświetlaczami LED i LCD, nagłośnieniem i automatycznymi zapowiedziami, system zliczania pasażerów, monitoring wewnętrzny i zewnętrzny.
Właśnie minął termin składania ofert. Realizacją prac zainteresowane są dwa podmioty, a więc Busnex Poland, który zaoferował dostawę za niespełna 4,443 mln złotych brutto oraz konsorcjum firm Busimport PL i VBI MINIBUS & COMPONENTS, które zaoferowało wykonanie dostawy za niespełna 6,479 mln złotych brutto.
Budżet Polkowic opiewa na 5,018 mln złotych brutto. Zakup jest dofinansowany z programu Zielony Transport Publiczny.