Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dwie firmy chcą dostarczyć tramwaje jednoczłonowe dla Tramwajów Śląskich

Dalej Wstecz
Partner działu

Sultof

Data publikacji:
18-09-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

KOMUNIKACJA
Dwie firmy chcą dostarczyć tramwaje jednoczłonowe dla Tramwajów Śląskich
fot. tramwaje-slaskie.pl, lic. CC-BY-SA 3.0
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy dziesięciu tramwajów jednoczłonowych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne pięć pojazdów. W postępowaniu wystartowały dwie firmy – Modertrans i Cegielski.

Dzisiaj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów. Spółka poinformowała nas, że w postępowaniu wystartowały dwie firmy z Poznania – Modertrans i Cegielski.

– Obie oferty mieszczą się w kosztorysie. Spełniają warunki odnośnie do niskiej podłogi. Zespół przetargowy pracuje teraz na oceną ofert – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak dodaje, korzystniej cenowo wypada Modertrans – jego oferta brutto jest tańsza od oferty netto złożonej przez konkurenta.

Długość tramwaju jednoczłonowego nie powinna być mniejsza niż 13,5 m. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, po jej korekcie, w pojazdach wymagane jest minimum 20% niskiej podłogi. Pojemność określono na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 miejsc siedzących stałych o szerokości min. 420 mm. Minimalna liczba drzwi dla pasażerów – odskokowo-przesuwnych na zewnątrz – to trzy, z czego te środkowe powinny być dwustrumieniowe. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca czerwca 2020 r. Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji może zostać złożone najpóźniej do końca 2020 r., a wagony w ramach opcji mogą zostać dostarczone do 30 września 2022 r.

Wiadomo, że nowe tramwaje mają kursować w trakcji pojedynczej. Wozy dwukierunkowe są z kolei przeznaczone dla jednotorowej linii 38, na której będą uzupełniać kursujące tam eNki. Docelowo linia nr 38 ma przejść też modernizację.

AKTUALIZACJA 19.09.2017 r.

Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert. Więcej o złożonych ofertach piszemy tutaj.
Partner działu

Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Komunikacja

Wrocław otwiera TAT na Nowy Dwór

Redakcja 03 września 2023

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Ołomuniec kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 14 sierpnia 2023

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Przestrzeń

Rumunia: Braiła kupi nowe tramwaje

Witold Urbanowicz 15 sierpnia 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5