Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dwie firmy chcą dostarczyć tramwaje jednoczłonowe dla Tramwajów Śląskich

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2017-09-18 14:20
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dwie firmy chcą dostarczyć tramwaje jednoczłonowe dla Tramwajów Śląskich
fot. tramwaje-slaskie.pl, lic. CC-BY-SA 3.0
Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawy dziesięciu tramwajów jednoczłonowych z możliwością zwiększenia zamówienia o kolejne pięć pojazdów. W postępowaniu wystartowały dwie firmy – Modertrans i Cegielski.

Dzisiaj (18 września) Tramwaje Śląskie otworzyły oferty w przetargu na dostawę 10 sztuk fabrycznie nowych tramwajów jednoczłonowych, z czego osiem ma być jednokierunkowych, a dwa dwukierunkowe. Przewidziano też opcję w postaci dostawy pięciu kolejnych pojazdów. Spółka poinformowała nas, że w postępowaniu wystartowały dwie firmy z Poznania – Modertrans i Cegielski.

– Obie oferty mieszczą się w kosztorysie. Spełniają warunki odnośnie do niskiej podłogi. Zespół przetargowy pracuje teraz na oceną ofert – mówi Andrzej Zowada, rzecznik prasowy Tramwajów Śląskich. Jak dodaje, korzystniej cenowo wypada Modertrans – jego oferta brutto jest tańsza od oferty netto złożonej przez konkurenta.

Długość tramwaju jednoczłonowego nie powinna być mniejsza niż 13,5 m. Zgodnie ze specyfikacją zamówienia, po jej korekcie, w pojazdach wymagane jest minimum 20% niskiej podłogi. Pojemność określono na co najmniej 90 pasażerów, w tym minimum 18 miejsc siedzących stałych o szerokości min. 420 mm. Minimalna liczba drzwi dla pasażerów – odskokowo-przesuwnych na zewnątrz – to trzy, z czego te środkowe powinny być dwustrumieniowe. Więcej o specyfikacji pisaliśmy tutaj.

Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca czerwca 2020 r. Oświadczenie o skorzystaniu z prawa opcji może zostać złożone najpóźniej do końca 2020 r., a wagony w ramach opcji mogą zostać dostarczone do 30 września 2022 r.

Wiadomo, że nowe tramwaje mają kursować w trakcji pojedynczej. Wozy dwukierunkowe są z kolei przeznaczone dla jednotorowej linii 38, na której będą uzupełniać kursujące tam eNki. Docelowo linia nr 38 ma przejść też modernizację.

AKTUALIZACJA 19.09.2017 r.

Tramwaje Śląskie opublikowały protokół z otwarcia ofert. Więcej o złożonych ofertach piszemy tutaj.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS