PKP SA otworzyły oferty w przetargu na remont zabytkowego dworca Olesno Śląskie w województwie opolskim. O zamówienie ubiega się aż 10 podmiotów. Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie.
Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dworca kolejowego Olesno Śląskie, leżącego przy linii kolejowej nr 143 Kalety – Wrocław Mikołajów. Obiekt, wybudowany w latach 1922-1923, znajduje się w ewidencji zabytków. Południowo-wschodnia część budynku jest w całości nieużytkowana, w pozostałej znajdują się restauracja oraz lokale mieszkalne. Zachowały się nieliczne detale architektoniczne.
Założono kompleksowy remont budynku z wymianą instalacji oraz termomodernizacją zewnętrzną. Wymienione zostaną stolarka okienna i drzwiowa. Wszystkie detale architektoniczne będą odtworzone. Boczne wejścia zostaną zlikwidowane. Budynek zostanie dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Piwnice w części zostaną zasypane. Na parterze część pomieszczeń zajmie straż miejska (w części południowo-wschodniej dworca) oraz ośrodek pomocy społecznej (w części północno-zachodniej). W centralnej części dalej będą mieścić się hol główny z poczekalnią, toaletami i biurem obsługi klienta (w miejscu dawnych kas – z obsługą w pomieszczeniu i przez okienko). Na piętrze, w części południowo-wschodniej, przewidziano trzy mieszkania interwencyjne, będące w użytkowaniu gminy Olesno, a w oddzielonej części północno-zachodniej – pomieszczenia ośrodka pomocy społecznej. Wizualizacje
tutaj.
W czwartek (4 lutego) minął termin składania ofert. Wystartowało 10 firm i wszystkie zmieściły się w budżecie określonym na 15,088 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum Przedsiębiorstwo Budowlane Częstobud (Częstochowa) i Przedsiębiorstwo Budowlane Budpol (Jaskrów), które proponuje 10,701 mln zł. Zakład Techniczno-Budowlany Polbau (Opole) zaoferował 10,827 mln zł, Berger Bau Polska (Wrocław) – 11,264 mln zł, Global Budownictwo (Katowice) – 12,3 mln zł, Modern-Bud (Staroskrzepice) – 12,348 mln zł, Cz.P.B.P. Przemysłówka (Częstochowa) – 12,368 mln zł, AKBiK (Wrocław) – 12,600 mln zł, CRK-Managment (Olesno) – 13,745 mln zł, konsorcjum Kal&Sk i PPHU Kal (Walim) – 13,860 mln zł, SKB (Warszawa) – 14,617 mln zł.
Jedynym kryterium wyboru jest cena. Na realizację prac przeznaczono 455 dni, czyli nieco ponad 15 miesięcy. W czasie prac podróżni będą korzystać z dworca tymczasowego. Za projekt odpowiada firma Sankon z Legnicy.