PKP SA otworzyły oferty w przetargu na dokumentację projektową dla przebudowy dworca Łódź Kaliska. W ramach prac zagospodarowane zostanie otoczenie – wyburzone zostanie m.in. patio północne, a jego miejsce zajmie parking nadziemny.
Przedmiotem przetargu jest opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy dworca Łódź Kaliska. Wybrany wykonawca będzie też pełnić nadzór autorski nad realizacją prac budowlanych. Wartość zamówienia projektowego jest szacowana na 1,328 mln zł.
Obecny budynek dwora został oddany do użytku w 1994 r., zastępując secesyjny obiekt, który został wyburzony w 1982 r. Za projekt postmodernistycznego dworca odpowiadał Jan Gorgul, we współpracy z Markiem Skurnógiem i Wojciechem Garszyńskim. Całość założenia stacyjnego nie została jednak dokończona i przez lata straszyły zarośnięte perony i wiadukt po stronie wschodniej dworca. Odbijało się to tez na funkcjonalności, gdyż nie oddano w pełni wszystkich przejść pod torami – w kierunku dworca autobusowego. Teraz po latach trwa projekt rozbudowy stacji, w wyniku której wschodnia część zostanie dokończona.
Stan budynku określany jest jako średni. Nie spełnia on wymogów dostępności. Przewidziano przebudowę istniejącego dworca, który będzie podlegał gruntownej modernizacji. Na parterze dalej znajdować się będzie hol główny z poczekalnią. Zostanie utworzony nowy odcinek tunelu północnego, łączący tunele pod peronami 1, 2 i 3 z tunelem pod peronami 4, 5, 6.
Zagospodarowane ma być otoczenie dworca. Przed obiektem przewidziano budowę ronda, z miejscami postojowymi dla taksówek, autobusów, osób niepełnosprawnych, pojazdów elektrycznych, kiss and ride. W środku stać będzie rzeźba „Czółenka”. Z obydwu stron dworca znajdować się będą pochylnie prowadzące na parking w międzytorzu za budynkiem dworca, na którym przewidziano 97 miejsc postojowych. Zajmie ono miejsce północnego patio, które zostanie zlikwidowane.
W piątek (16 października) minął termin składania ofert. W postępowaniu wpłynęło aż 11 ofert na kwoty od 528,8 tys. zł do 2,284 mln zł brutto. Najtańszą ofertę złożyła firma Pas Projekt z Nadarzyna. Jedynym kryterium wyboru jest cena.
Na realizację prac projektowych i uzyskanie pozwoleń na budowę przeznaczono 46 tygodni od zawarcia umowy. Wykonawca będzie też sprawować nadzór nad robotami budowlanymi. Te mają potrwać do 108 tygodni. PKP SA zakładają, że przebudowa dworca zakończy się najpóźniej w lutym 2024 r.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.