Partnerzy serwisu:
Mobilność

Drugie życie baterii z autobusów Volvo

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
28-09-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa Volvo

Podziel się ze znajomymi:

MOBILNOŚĆ
Drugie życie baterii z autobusów Volvo
fot. Volvo
Volvo Buses oraz spółka Stena Recycling Batteryloop nawiązały współpracę, dzięki której żywotność użytkowa baterii autobusowych zostanie znacznie wydłużona, co będzie sprzyjać ochronie środowiska naturalnego. Po zakończeniu użytkowania baterii w autobusach Volvo, będą one ponownie wykorzystywane przez kilka lat jako jednostki magazynowania energii, na przykład w budynkach i stacjach ładowania.

– Volvo Buses to jeden z pionierów w dziedzinie elektromobilności, zapewniający niskoemisyjny, cichy i wydajny transport publiczny. Mamy jasną strategię zrównoważonego rozwoju na każdym etapie naszego łańcucha wartości, a teraz robimy kolejny krok naprzód dzięki możliwości ponownego wykorzystania baterii autobusowych. Tworzymy w ten sposób nowy cykl biznesowy o obiegu zamkniętym. Oceniamy, że współpraca w z naszym partnerem w tym zakresie jest naprawdę dużym krokiem we właściwym kierunku – mówi Håkan Agnevall, Prezes Volvo Buses.

Baterie autobusowe, zanim zajdzie potrzeba ich wymiany, są używane przez wiele lat w regularnym ruchu drogowym. Jednak po zamontowaniu w pojeździe nowych baterii, w starych pozostaje jeszcze znaczna pojemność do wykorzystania. Pojemność ta jest zbyt ograniczona, aby efektywnie napędzać autobus, ale jest zupełnie wystarczająca do statycznego wykorzystania do celów magazynowania energii. Przeznaczenie baterii do nowych celów oznacza ochronę środowiska naturalnego, gdyż nie trzeba stosować nowych akumulatorów do magazynowania energii.

– Cieszymy się i jesteśmy dumni, że Batteryloop ma możliwość zakupu używanych baterii i opracowania tego rozwiązania wspólnie z Volvo Buses. Oprócz ponownego użycia, gwarantujemy również bezpieczny i przyjazny dla środowiska recykling, gdy zakończy się drugi okres użytkowania akumulatorów jako jednostek magazynowania energii. W ten sposób oferujemy zrównoważone rozwiązanie o obiegu zamkniętym dla baterii Volvo Buses. Co więcej, współpraca ta oznacza, że możemy przekształcić koszt w źródło przychodów dla klienta – mówi Rasmus Bergström, prezes Batteryloop.

Nowa, niedawno podpisana umowa ma zasięg globalny. Obejmuje ona wszystkie baterie z autobusów elektrycznych Volvo Buses na całym świecie. Obecnie większość tych autobusów jeździ w Europie, ale oczekuje się, że liczba zelektryfikowanych autobusów wzrośnie również w innych częściach świata.

– Widzimy stale rosnący popyt na autobusy elektryczne ze strony miast na całym świecie. Ponieważ wcześnie weszliśmy na rynek autobusów elektrycznych, to liczba zużytych baterii będzie wzrastać – wyjaśnia Håkan Agnevall.

Oczekuje się, że w przyszłości wzrośnie zapotrzebowanie na lokalne jednostki magazynowania energii. Takie jednostki oferują nowe możliwości przechowywania energii odnawialnej, która może być wykorzystana w momentach największego zapotrzebowania. Wszelkie nadwyżki można sprzedać i dostarczyć bezpośrednio do sieci.

– Magazyn energii jest jak duży power bank, który daje użytkownikowi znaczną elastyczność i może pomóc w generowaniu dochodów. Obserwujemy szybko rozwijający się rynek różnego rodzaju nieruchomości, a także stacji ładowania pojazdów elektrycznych - zarówno w przemyśle, jak i w miastach. Nasza współpraca z Volvo Buses będzie stanowić cenny wkład w rozwój infrastruktury, którą trzeba rozbudować – komentuje Rasmus Bergström.

Batteryloop i Volvo Buses już wcześniej brały udział we wspólnym projekcie ze Stena Fastigheter, w ramach którego baterie autobusowe są wykorzystywane jako jednostki magazynowania energii do zasilania w energię elektryczną obszaru mieszkalnego Fyrklövern w Göteborgu. Energia elektryczna magazynowana w tych jednostkach pochodzi z paneli słonecznych zamontowanych na dachach budynków mieszkalnych.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Komunikacja

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Redakcja/inf. pras. 10 lipca 2023

BMZ: Jakie perspektywy rynku baterii do elektrobusów?

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Roman Czubiński 26 października 2016

Zobacz również:

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Komunikacja

Wszystkie hybrydowe Volvo już na ulicach Katowic

Redakcja/inf. pras. 10 lipca 2023

BMZ: Jakie perspektywy rynku baterii do elektrobusów?

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Komunikacja

„Drugie życie” baterii z elektrobusów

Roman Czubiński 26 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5