Drezdeński organizator komunikacji miejskiej DVB zamierza emitować reklamy tuż przy komunikatach głosowych o przystankach oraz na ekranach informacyjnych. Znaleźli się już pierwsi reklamodawcy. Dodatkowe środki mają pokryć brak przychodów dla miasta z Deutschlandticket.
Pierwszym reklamodawcą został Boulevardtheater Dresden, którego nazwa pojawia się tuż przy nazwie pobliskiego przystanku tramwajowego obsługującego stację S-Bahn Freiberger Straße. Taka forma reklamy teatru będzie emitowana przez rok. Jak przekazuje DVB są już kolejne firmy zainteresowane reklamą przy „swoich przystankach”. Sprzedażą i pozyskiwaniem firm chcących wnieść wkład finansowy w rozwój komunikacji miejskiej w imieniu DVB zajmować się będzie Sachsen Media. Ta sama firma zarządza także obsługą ekranów w autobusach i tramwajach.
Licytacja na obsadzenie czasu antenowego rozpoczyna się już „w pięciocyfrowym przedziale euro” rocznie. Na każdy przystanek przypadać będzie tylko jeden klient reklamowy, a jeśli jest kilka zainteresowanych stron, na przykład w przypadku przystanków w centrach miasta, akceptowana będzie najwyższa oferta. Nazwy firm nie zastąpią nazwy przystanku. Będzie to dodatkowe ogłoszenie wygłaszana tuż przy zapowiedzi. Warunkiem koniecznym jest fizyczna obecność firmy reklamującego się w pobliżu przystanku. Zabronione są ogłoszenia o charakterze politycznym, a reklamy „muszą spełniać standardy dobrego smaku, przyzwoitości i moralności”.
Reklama przedsiębiorstwa ma być emitowana co najmniej dwanaście razy na godzinę na przystanku w sieci tramwajowej Drezna lub nawet 60 razy na liniach autobusowych. Częstotliwość będzie większa w przypadku skrzyżowań, gdzie kursuje wiele linii. DVB podaje, że każdego dnia pojazdami komunikacji miejskiej podróżuje ponad 600 tys. pasażerów. – Kupując zapowiedź wewnątrz pojazdu z nazwą firmy, reklamodawcy mogą znacznie zwiększyć świadomość społeczną istnienia takiego podmiotu w pobliżu przystanku tramwajowego lub autobusowego – podaje w komunikacie DVB.
Organizator transportu w Dreznie otrzymał w marcu 2025 roku zielone światło od rady miasta. Radni umożliwili udostępnienie ogłoszeń w autobusach i pociągach w celach marketingowych, co ma generować dodatkowe przychody. Środki mają być przeznaczone na współfinansowanie transportu publicznego. – Z powodu braku funduszy ze strony rządu federalnego i rządów krajów związkowych na pokrycie kosztów funkcjonowania Deutschlandticket lub biletów studenckich, a także w związku z ogólnym wzrostem kosztów w ostatnich latach, transport publiczny w całym kraju popadł w kłopoty finansowe – przekazuje DVB. W Dreźnie znaczną część niedoboru finansowego rekompensują komunalne przedsiębiorstwa zawiązane w holding Drezdeńskie Zakłady Techniczne oraz budżet miasta.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.