Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dolnośląskie: Nie będzie odbudowy przystanku kolejowego Bielawa Wschodnia

Dalej Wstecz
Autor:

Kasper Fiszer

Data publikacji:
2021-03-05 09:30
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Dolnośląskie: Nie będzie odbudowy przystanku kolejowego Bielawa Wschodnia
fot. Kasper FiszerPociąg do Bielawy we Wrocławiu
Na terenie dolnośląskiej Bielawy znajdował się niegdyś przystanek kolejowy, który nie został odbudowany w ramach niedawnego przywracania przejezdności trasy. Samorząd województwa nie planuje otwierać go ponownie po niemal pół wieku przerwy. Tłumaczy, że peron znajdowałby się w zbyt dużym oddaleniu od osiedli mieszkalnych.

Niedawno samorząd województwa dolnośląskiego otworzył nowy przystanek kolejowy Bielawa Centralna na przejętej od Polskich Kolei Państwowych linii nr 341 Bielawa Zachodnia – Dzierżoniów Śląski. Dawniej na tej trasie funkcjonowała także stacja (później przystanek) Bielawa Wschodnia. Jak poinformowały nas władze regionu, nie będzie ona jednak odtwarzana. Kursujące od grudnia 2019 r. pociągi Kolei Dolnośląskich nie będą zatem zatrzymywać się w tej części miasta.

Przystanek w dawnym miejscu byłby zbyt oddalony od zabudowy wielorodzinnej

– Ze względu na niekorzystne położenie dawnej stacji względem aktualnej zabudowy mieszkaniowej w Bielawie, zwłaszcza zabudowy wielomieszkaniowej, podjęto decyzję o zmianie lokalizacji dawnego punktu handlowego bliżej gęstej zabudowy – mówi Michał Nowakowski, rzecznik prasowy marszałka województwa dolnośląskiego. Nowy peron Bielawa Centralna powstał więc niejako w zamian za nieodtworzony przystanek. Dzieli je około kilometr.

Nasz rozmówca dodaje, że z historycznego punktu widzenia lokalizacja dawnej stacji miała spore znaczenie głównie z uwagi na obsługę bocznic. Ocenił on jednak, że dziś potencjał przystanku w ruchu pasażerskim byłby niski. Dodatkowe zatrzymanie, które służyłoby więc tylko nielicznym pasażerom, miałoby natomiast negatywny wpływ na czas przejazdu do przystanków Bielawa Centralna i Zachodnia.

Posterunek zlikwidowano prawie pół wieku temu

– Obecnie nie planuje się budowy przystanku kolejowego w tym miejscu – podsumowuje przedstawiciel Urzędu Marszałkowskiego Województwa Dolnośląskiego. Przypomnijmy, że stacja Bielawa Wschodnia została zlikwidowana w 1977 r. Do dziś przetrwał jednak budynek dworcowy, który pełni obecnie funkcje mieszkalne.

Krótka linia kolejowa nr 341 jest jednąym z kilku odcinków będących własnością województwa dolnośląskiego. Samorząd od lat prowadzi politykę przejmowania od PKP nieczynnych tras i przywracania na nich ruchu. Obecnie trwają prace nad przejęciem linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5