Autobusy te będą obsługiwały linię K, prowadzącą z osiedla Gaj na północ miasta. W wyniku podpisanej umowy firma EvoBus Polska zobowiązana jest również do dostarczenia systemu ładowania pojazdów oraz przeszkolenia pracowników MPK – 25 kierowców i 18 mechaników. Więcej o zamówieniu pisaliśmy
tutaj.
– Podpisana dziś umowa to kolejny krok w stronę taborowej rewolucji. Na owoce dzisiejszego spotkania poczekamy do czerwca przyszłego roku. Wtedy do Wrocławia przyjadą pierwsze autobusy. Z ogromną radością mogę powiedzieć, że dzięki korzystnej cenie, jaką w przetargu przedstawiła firma EvoBus Polska, będziemy mieli możliwość ogłosić przetarg na dwa kolejne autobusy – mówi Krzysztof Balawejder, prezes MPK Wrocław.
Przegubowy Mercedes eCitaro G to pojazd zasilany energią elektryczną. Dzięki nowoczesnemu i przestronnemu wnętrzu przeznaczony jest do przewozu 41 pasażerów na miejscach siedzących i 75 na stojąco. Pojazd jest w 100 proc. niskopodłogowy.
– Jesteśmy ogromnie szczęśliwi, że możemy towarzyszyć MPK Wrocław na drodze do elektromobilności. Mamy nadzieje, że będzie to droga pełna sukcesów i owocnej współpracy – mówi Artur Konarski, prezes zarządu EvoBus Polska.
Wartość zakupu opiewa na niespełna 45 mln zł. Pieniądze miejski przewoźnik pozyskał z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW).
Podpisana dziś umowa na dostawę 11 nowoczesnych, elektrycznych autobusów, to kolejny krok w stronę rewolucji taborowej. W ostatnich miesiącach przewoźnik podpisał umowę z bydgoską Pesą na dostawę nawet 40 nowych w pełni niskopodłogowych tramwajów. MPK Wrocław jest również w trakcie realizacji zamówienia na zakup 46 nowoczesnych tramwajów Moderus Gamma 2. Łączna kwota tych trzech zamówień przekracza 750 mln zł.