Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
Przestrzeń

Do Madrytu pojedzie 60 elektrobusów Solarisa

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2022-05-13 14:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Do Madrytu pojedzie 60 elektrobusów Solarisa
fot. Solaris
Przewoźnik stolicy Hiszpanii, EMT Madryt, zamówił 60 autobusów elektrycznych Solaris Urbino 12 electric. Madryt postawił na baterie High Energy i ładowanie pantografowe, które zapełni autobusom wysoką operacyjność w każdych warunkach. Wartość umowy to ponad 30 milionów EUR.

25% elektrycznej floty do 2025 roku, a już od 2023 roku koniec z kursowaniem na ulicach Madrytu autobusów wyposażonych w silniki spalinowe na olej napędowy. Te ambitne cele transportowe postawił przed sobą przewoźnik EMT Madrid i krok po kroku zbliża się do ich realizacji. W 2021 roku Solaris na drodze przetargu zdobył zamówienie na 250 autobusów zasilanych gazem ziemnym. Dziś miasto zdecydowało się na imponującą bezemisyjną inwestycję, która opiewa na kwotę ponad 30 mln euro – zakup aż 60 autobusów elektrycznych Urbino 12 electric.

– Urbino 12 electric to niezawodne, sprawdzone, a przede wszystkim w pełni bezemisyjne pojazdy. Nie bez przyczyny ten model zrobił największą karierę spośród naszego elektrycznego portfolio. To wielka radość, że o jego zaletach będą mogli się przekonać mieszkańcy stolicy Hiszpanii – powiedział Javier Calleja, prezes zarządu firmy Solaris.

Elektryczne Solarisy, na które zdecydował się madrycki przewoźnik, będą czerpać energię z nowoczesnych baterii o pojemności ponad 400 kWh, która zapewni metropolii odpowiedni zasięg i operacyjność autobusów. Szybkie uzupełnianie energii w bateriach będzie odbywać się poprzez tzw. „odwrócony” pantograf lub poprzez standardowe złącze kablowe typu plug-in. Za napęd pojazdów będzie odpowiadał silnik centralny o mocy 180 kW.

12-metrowe Solarisy zabiorą na swój pokład ponad 80 pasażerów, w tym 25 na miejscach siedzących. Wydajna klimatyzacja, przyłącza USB i nowoczesny system informacji pasażerskiej zapewnią pasażerom komfort jazdy. Przewoźnik EMT postawił także na bezpieczeństwo i wygodę kierowców. Kabina kierowcy zostanie zaprojektowana w typie zamkniętym, z wysokimi szybami, co zagwarantuje kierowcy spokojną pracę, izolację i bezpieczną jazdę. Większą widoczność zapewnią zaś kamery zamiast lusterek bocznych, przekazujące obraz na ekrany wewnątrz pojazdu. Nowatorska konstrukcja urządzenia MirrorEye pozwala zmniejszyć szerokość pojazdu, co będzie miało znaczenie w ruchliwej przestrzeni miejskiej Madrytu.

Solaris obecny jest w Hiszpanii już ponad 10 lat. Dziś po ulicach hiszpańskich miast jeździ już prawie 450 autobusów marki Solaris. Co ważne, trzy czwarte z nich to pojazdy z napędami nisko- i zeroemisyjnymi. Solaris jest europejskim liderem w sprzedaży i produkcji autobusów przyjaznych dla środowiska, i obecnie największym producentem autobusów elektrycznych i wodorowych w Europie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5