Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Do końca października przetarg na tramwaj na Nowodwory

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2015-10-08 08:25
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Do końca października przetarg na tramwaj na Nowodwory
fot. Elohhim, lic. CC BY-SA 3.0 WIkimedia commonsul. Światowida
Tramwaje Warszawskie szykują się do budowy przedłużenia linii tramwajowej na Tarchominie do Nowodworów. Jeszcze w tym miesiącu ma zostać ogłoszony przetarg na roboty budowlane. – Rozpoczęcie prac planowane jest w II kw. 2016 r. – informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich.

Trasa na Tarchominie realizowana jest etapami. Jako pierwszy na początku 2013 r. został otwarty odcinek przez most Północny, a pod koniec 2014 r. tramwaje dojechały do pętli Tarchomin Kościelny przy Mehoffera. Docelowo torowisko w dwóch odcinkach zostanie wydłużone wzdłuż Światowida aż do Winnicy w rejonie Modlińskiej.

Etap, który teraz będzie realizowany, zakłada wybudowanie ok. 1,5 km dwutorowej trasy tramwajowej od Mehoffera do ulicy Strumykowej. Jak informuje Michał Powałka, rzecznik Tramwajów Warszawskich, przetarg na realizację prac ma zostać ogłoszony do końca października tego roku. – Rozpoczęcie prac planowane jest w II kw. 2016 r. – mówi Powałka.

Inwestycja obejmie dwie pary przystanków – w zespołach przystankowych Stefanika i Ordonówny. Na końcu odcinka nie przewidziano pętli. – Inwestycja będzie zakończona przejazdem torowym wbudowanym pomiędzy zespołem przystankowym Ordonówny a ul. Strumykową umożliwiającym zmianę kierunku jazdy przez tramwaje dwukierunkowe – informuje Michał Powałka. Pętla planowana jest na Winnicy.

Warto nadmienić, że po protestach mieszkańców miasto zweryfikowało zakres inwestycji drogowej, który miał towarzyszyć budowie tramwaju. Zgodnie z założeniami na całym odcinku Światowida ma otrzymać przekrój dwujezdniowy o dwóch pasach ruchu, ze skrajnym pasem do parkowania. Wcześniej, w dokumentacji pierwotnej, przewidywano po trzy pasy ruchu. Jedynie na skrzyżowaniach znajdzie się dodatkowy pas do skrętu. Ponadto, dla uspokojenia ruchu ZTM zakłada zwężenie pasów ruchu do 3-3,25 m szerokości. Odzyskana przestrzeń ma zostać przeznaczona pod ścieżkę rowerową o szerokości co najmniej 3 m i chodnik o szerokości co najmniej 2 m.

Więcej o planach tramwajowych stolicy przeczytasz TUTAJ.


Zapraszamy na IV Kongres Transportu Publicznego, który odbędzie się w Warszawie w dniach 19-20 października 2015 roku. Wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi mobilność Polaków, technologie służące mobilności oraz kwestie planowania i realizacji celów rozwoju miast.

Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.




Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Przestrzeń

Tramwaj na Tarchominie. Siedem firm zaproszonych do składania ofert

Witold Urbanowicz 25 lutego 2016

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Przestrzeń

Tramwaje Warszawskie: Ambitny rok. Co się zmieni w 2016 r.?

Witold Urbanowicz 15 stycznia 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5