Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2020-07-16 11:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
fot. DPMB
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Do Brna dotarły nowe Solarisy. Dobre też na wypadek ewakuacji
Dopravní podnik města Brna, operator komunikacji miejskiej w Brnie, otrzymał pierwsze nowe przegubowe Solarisy, które zastąpią wysłużone Karosy i Citelisy. Pojazdy są wyposażone w tradycyjny napęd, co wynika z zobowiązań DPMK do zapewnienia pojazdów w razie awarii w pobliskiej elektrowni jądrowej.

W sumie Brno kupiło 20 autobusów przegubowych Solaris Urbnio 18 z tradycyjnym napędem. Pierwsze osiem już jest na miejscu, a kolejne 12 ma dotrzeć do końca lipca. Wartość umowy to 147 mln koron netto.

Pojazdy są wyposażone w ładowarki USB do ładowania urządzeń mobilnych, monitory informacji pasażerskiej, podgrzewane przednie szyby, a także plastikowe siedzenia z tapicerką na siedzisku. –Wraz z zakupem w tym roku dwudziestu autobusów przegubowych i dwudziestu solówek, rozpoczynamy znaczną odnowę floty autobusowej. Przegubowe Solarisy to nowoczesne pojazdy, zapewniające większy komfort dla pasażerów – w tym klimatyzację i większą przestrzeń w rejonie drugich drzwi, umożliwiająca szybszą wymianę pasażerów – powiedział Miloš Havránek, dyrektor generalny DPMB.

Wszystkie pojazdy mają wyjechać na ulice do końca lipca. – Nowe autobusy Solaris Urbino 18 w eksploatacji zastąpią przestarzałe autobusy Karosa B 900 i Citelis. Pasażerowie spotkają je między innymi na liniach 40, 42, 44, 50 i 84 – dodaje Havránek.

W sierpniu i wrześniu DPMB spodziewa się natomiast dostaw 20 solówek firmy SOR. Te również będą wyposażone w silnik diesla, spełniające normy Euro 6.

W sumie DPMB posiada 314 autobusów. Jak wyjaśnia DPMB, konieczność utrzymania we flocie pojazdów z tradycyjnym napędem wynika z zobowiązań umownych, które obligują przewoźnika do natychmiastowego udostępnienia do stu autobusów do ewakuacji w sytuacji awaryjnej – np. w związku z eksploatacją elektrowni atomowej Dukovany. Za najbardziej odpowiednie do tego celu uważa się autobusy z silnikiem diesla, które można tankować na infrastrukturze poza miastem.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5