Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Dlaczego Orange weszło w biznes rowerów miejskich? [film]

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-10-23 11:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Orange we współpracy z firmą Roovee, która dostarczyła rowery, zbudował swój pierwszy w kraju system rowerów miejskich. Od lata 2018 działa on w Olsztynie. Dlaczego firma kojarzona dotąd niemal wyłącznie z branżą telekomunikacyjną, weszła w biznes związany z przemieszczaniem się? O tym rozmawialiśmy podczas Kongresu Transportu Publicznego i Inteligentnego Miasta z Sebastianem Grabowskim, dyrektorem IOT i zaawansowanych technologii w Orange Polska.

Olsztyński Rower Miejski wystartował z końcem lipca, dając olsztynianon i turystom możliwość sprawdzenia zalet publicznego roweru jeszcze latem. Na razie zbudowano 10 stacji na których wypożyczyć można 110 rowerów. Olsztyn zapowiedział rozwój siatki rowerów i budowę kolejnych 10 stacji z 50 rowerami.

– Orange przestało być dostawcą wyłącznie usług podstawowych. Staliśmy się usługodawcą szerokiej palety różnego typu interesujących aplikacji, funkcjonalności. Słowem – tego wszystkiego co wiąże się z branżą ict (information and communication technologies – dop. red.). Orange, jako telekom, jest idealnym partnerem do tego, aby różne elementy nowoczesnego miasta łączyć, ponieważ nowoczesne systemy muszą bazować na dobrej sieci. Orange tworzy więc inteligentną aktywność w miastach – powiedział Sebastian Grabowski.

– Rowery które uruchomiliśmy na razie w Olsztynie, posiadają kartę sim oraz elementy aktywne potrafiące mierzyć różne parametry podczas jazdy, dają nam wszystkim informacje o tym jak planować sieć, jak budować kolejne aktywne, inteligentne rozwiązania dla miast, ale także np. jak projektować sieć ścieżek rowerowych i ułatwień dla rowerzystów – dodał Grabowski.

Orange przygotował w Olsztynie w miarę przejrzyste reguły korzystania z jednośladów. Pierwsze 30 minut jazdy jest bezpłatne, po przekroczeniu tego czasu za każdą minutę użytkownik zapłaci 5 gr. Nagradzani będą ci, którzy pozostawią rower w stacji. Wtedy mogą liczyć na drobne gratyfikacje. Nie jest to jednak konieczne, ponieważ rower można zostawić poza stacją. Wówczas jednak naliczona zostanie opłata dodatkowa, która wyniesie 3 złote, jeśli rower pozostawimy w granicach miasta.

Co warto podkreślić – rowery są bardzo przyjemne w jeździ. Także dlatego, że są lżejsze niż rowery konkurencji.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Orange wchodzi w usługi bikesharingu. Wykorzystuje nowe technologie

Mobilność

Orange wchodzi w usługi bikesharingu. Wykorzystuje nowe technologie

Przemysław Farsewicz 23 sierpnia 2018

Rower publiczny w Olsztynie chce dostarczyć… Orange

Komunikacja

Rower publiczny w Olsztynie chce dostarczyć… Orange

Przemysław Farsewicz 08 czerwca 2018

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5