Partnerzy serwisu:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!
PARTNER DZIAŁU


Komunikacja

Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn

Dalej Wstecz
Autor:

Jakub Dybalski

Data publikacji:
2014-09-24 15:39
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Desiro City za dwa lata pojadą przez Londyn
fot. Jakub Dybalski, Berlin
Siemens zaprezentował podczas targów InnoTrans w Berlinie pociąg Desiro City zbudowany specjalnie dla nowo budowanej linii kolejowej Thameslink. Pierwsze przewiozą mieszkańców brytyjskiej stolicy w 2016 r.

Thameslink to sieć kolei miejskiej, która przecina Londyn z północy na południe. Łączy Bedford, położone na północny wschód od miasta, z Brighton leżącym na południe od Londynu. To w sumie 225 km torów i 68 stacji. Do jej obsługi, w tym nowo budowanej linii w 2013 r. Department for Transport zamówił u Siemensa 1140 wagonów. Zamówienie o wartości 1,6 mld funtów to największe takie zamówienie dla Siemensa w Wielkiej Brytanii i jedno z największych w ogóle.


fot. Jakub Dybalski, Berlin

Desiro City, specjalnie zaprojektowane dla Thameslink, to kolejny pociąg zbudowany na platformie Desiro, w której rozwój Siemens zainwestował blisko 100 mln euro. Ta wersja pozwala na ograniczenie zużycia energii o połowę. Pociąg jest 25 proc. lżejszy niż poprzednie budowane na platformie Desiro m.in. dzięki zastosowaniu elementów z lekkiego aluminium. W Berlinie wystawcy często podkreślają ekologiczny wymiar swoich produktów. Siemens chwali się więc że Desiro City składa się w 95 proc. z materiałów podlegających recyklingowi.


fot. Jakub Dybalski, Berlin

W środku Desiro City wydaje się bardzo przestronne. Jest tam niewiele miejsca specjalnie przeznaczonego na duży bagaż, ale kłopotów ze zmieszczeniem go nie ma. Wnętrze dość swobodnie może być przebudowywane, z zapewnieniem większej przestrzeni dla rowerzystów, czy osób poruszających się na wózku. Świetnie widoczna jest elektroniczna informacja pasażerska. System ogrzewania i wentylacji (HVAC) jest wyposażony w wykrywacze CO2. Kontroluje przepływ powietrza w zależności od liczby pasażerów w środku.


fot. Jakub Dybalski, Berlin

Desiro City budowano opierając się na założeniu Single Car Concept, dlatego może być dość swobodnie składany w zależności do przewidywalnej ilości pasażerów. Na InnoTransie zaprezentowano trzyczłonowy skład, ale producent zapewnia, że można go też złożyć w wersję 8-, lub 12-wagonową. Ma rozwijać prędkość do 160 km/h, spełnia wymagania EMTS na poziomie 2.

Pociągi będą budowane w niemieckiej fabryce Siemensa w Krefeld. Pierwsze zaczną obsługiwać trasę w 2016 r.


fot. Jakub Dybalski, Berlin


Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Stadler z Metelicą chce podbić Wschód

Komunikacja

Stadler z Metelicą chce podbić Wschód

Witold Urbanowicz 24 września 2014

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Komunikacja

Kanton testuje tramwaj ładowany z poziomu ziemi

Jakub Dybalski 03 lipca 2014

Łódź – Kutno: Mniej pociągów, więcej busów

Komunikacja

Łódź – Kutno: Mniej pociągów, więcej busów

Kasper Fiszer 22 kwietnia 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5