Partnerzy serwisu:
Prawo & Finanse

Decyzja ws. ostatniego odcinka II linii metra na dniach

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO & FINANSE
Decyzja ws. ostatniego odcinka II linii metra na dniach
fot. Martyn Janduła
Ważą się losy przetargu na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz z STP Mory. Miasto analizuje, czy w obliczu cen przewyższających budżet o 400 mln zł, warto rozstrzygać postępowanie, czy lepszy efekt przyniesie ogłoszenie nowego przetargu. – Proszę nam dać chwilę czasu. Będziemy rozstrzygać tę kwestię na pewno do końca maja – informuje Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

W listopadzie 2017 r. Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na projekt i budowę ostatniego, zachodniego odcinka II linii metra – od stacji C4 Powstańców Śląskich do stacji C1 Połczyńska wraz ze Stacją Techniczno-Postojową na Morach. Jest on kluczowy dla sprawnego funkcjonowania II linii z uwagi na zaplanowane na jego krańcu zaplecze. Jak się okazało w połowie marca, w postępowaniu wpłynęły dwie oferty, które o ponad 400 mln zł przekraczają budżet, określony na kwotę 1,2 mld zł brutto.

Miasto nie podjęło jeszcze decyzji, co zrobić z takim wynikiem postępowania. – Proszę nam dać chwilę czasu. Będziemy rozstrzygać tę kwestię na pewno do końca maja. Robimy przymiarki, by spiąć to finansowo. Trzeba mieć na uwadze, że nie wyskakuje się ot tak z 400 mln zł – nie ukrywa Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy.

Stolica czeka na wyniki zewnętrznych analiz, które mają pomóc w podjęciu decyzji. – Sprawdzamy wszystkie duże przetargi w Polsce, porównujemy ceny, przeprowadzamy analizy prawne. To da nam odpowiedź, czy rozstrzygnięcie tego przetargu ma sens, czy też więcej sensu ma unieważnienie i powtórzenie postępowania. Musimy się jednak zastanowić, czy ten drugi wariant da nam inny efekt – mówi Kaznowska.

Ogłoszenie nowego przetargu wcale jednak nie musi oznaczać, że ceny będą niższe. Ponadto będzie się wiązać z opóźnieniem inwestycji. – Oczywiście, bierzemy to pod uwagę. To też jest pieniądz – wskazuje Renata Kaznowska.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Przestrzeń

Mimo zapowiedzi betoniarnia dalej blokuje budowę metra

Witold Urbanowicz 14 września 2023

Właściciel betoniarni ma dobrowolnie przekazać grunty pod metro

Przestrzeń

Metro na Karolin. Kolejne zmiany na Górczewskiej i Połczyńskiej

Przestrzeń

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5