Partnerzy serwisu:
Przestrzeń

Decyzja środowiskowa dla metra na Targówek

Dalej Wstecz
Autor:

Witold Urbanowicz

Data publikacji:
2014-08-13 13:58
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Decyzja środowiskowa dla metra na Targówek
mat. Metro Warszawskie
Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wydał decyzję środowiskową dla odcinka II linii metra na Targówek. To kolejny krok w stronę dalszej rozbudowy II linii – jeszcze w tym roku wydane ma zostać pozwolenie na budowę dla dwóch odcinków (w ramach tzw. 3+3), bezpośrednio graniczących z obecnie realizowanym centralnym odcinkiem.

Metro złożyło wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach w lipcu zeszłego roku. Raport środowiskowy, który pod koniec roku wpłynął do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska RDOŚ), zakładał dwa warianty realizacji inwestycji, różniące się technologią wykonywania prac. Pierwszy z nich zawierał minimalizację zakresu prac wykonywanych w otwartym wykopie i maksymalizację wykorzystania tarczy, a drugi – minimalizację wykorzystania tarczy.

Wydana teraz decyzja obejmuje 3,1-kilometrowy odcinek linii metra pomiędzy Pragą a Targówkiem z trzema stacjami (to jest od stacji Dworzec Wileński do stacji przy Trockiej). Jako korzystniejszy został wskazany wariant z maksymalnym wykorzystaniem tarczy. Inwestycja nie będzie prowadzona na obszarze chronionym Natura 2000. Niemal w całości uwzględniono uwagi i wnioski Towarzystwa Ochrony Przyrody. RDOŚ w decyzji nałożył na inwestora obowiązek spełnienia szeregu warunków, których celem jest ograniczenie wpływu inwestycji na otoczenie w trakcie jej realizacji i późniejszej eksploatacji. Od decyzji przysługuje odwołanie do Generalnego Inspektora Ochrony Środowiska.

II linia miała już jedną decyzję środowiskową, ale Generalny Dyrektor Ochrony Środowiska ją uchylił – głównie z przyczyn formalnych. Zaważyła o tym niezgodność przebiegu II linii z planami zagospodarowania na zachodniej końcówce. Ich korekta wymaga jednak czasu. Metro postanowiło złożyć dwa oddzielne wnioski tylko dla tzw. odcinków 3+3 (po trzy stacje w kierunku Woli i Targówka), które będą realizowane w pierwszej kolejności.

Według zapowiedzi władz miasta jeszcze w tym roku wydane mają zostać pozwolenia na budowę dla obydwu odcinków 3+3. Miasto musi jeszcze wybrać wykonawcę prac budowlanych. Realizacja tych odcinków ma potrwać do 2018 r. Następnie, jeszcze w ramach perspektywy unijnej 2014-2020 (z rozliczeniem do 2022 r.), miałyby powstać dalsze odcinki – do ostatniej stacji na Bródnie oraz do ratusza na Bemowie.

Podziel się z innymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Przestrzeń

Metro: Świetne lampiony na Stadionie

Witold Urbanowicz 31 lipca 2014

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Przestrzeń

Wykonawca metra: Robimy wszystko, żeby zdążyć z Powiślem

Witold Urbanowicz 30 lipca 2014

Świętokrzyska zapełnia się żółtym

Przestrzeń

Świętokrzyska zapełnia się żółtym

Witold Urbanowicz 27 lipca 2014

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5