Partnerzy serwisu:
Komunikacja

Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem

Dalej Wstecz
Autor:

Redakcja

Data publikacji:
2018-12-20 11:53
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. prasowa ZTM Warszawa

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
fot. ZTM Warszawa
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
Debiut Otokara w Warszawie. Arriva rusza z kolejnym kontraktem
W sobotę, 22 grudnia, na warszawskie ulice wyjadą nowe, 9-metrowe autobusy. Początkowo będzie ich 21, a po świętach - 25. Firma Arriva rozpoczyna przewozy w ramach 8-letniego kontraktu.

Umowa z firmą Arriva została podpisana w maju 2018 r. i obowiązuje do 2026 r. Poza 25 autobusami w ruchu, przewoźnik zapewni także 9 wozów rezerwowych. Pasażerowie będą mogli korzystać z pojazdów Otokar Vectio C. To debiut tego modelu w Warszawie. Autobusy te wyjadą na trasy linii 119, 152, 211, 227, 262 i 334. Według planów Zarządu Transportu Miejskiego to ostatnia partia autobusów z silnikami diesla, która pojawi się w stolicy. Kolejne będą wykorzystywały napęd alternatywny – gazowy, hybrydowy lub elektryczny.

Tak jak w przypadku pozostałych kontraktów zawieranych przez Zarząd Transportu Miejskiego z przewoźnikami prywatnymi, na etapie przetargu ZTM zastosował wysokie wymagania dotyczące taboru, kierowców oraz zaplecza technicznego. Autobusy są nowe, niskowejściowe, wyposażone m.in. w klimatyzację, monitoring, biletomaty, system głosowego zapowiadania przystanków oraz urządzenia lokalizacyjne i zliczające pasażerów. Na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych informacje o numerze linii i kierunku jazdy podawane będą przy użyciu białej czcionki - lepiej widocznej dla osób niedowidzących.

Wymogiem przetargowym było także posiadanie przez przewoźnika zajezdni, w której autobusy będą myte, sprzątane i przechodzić będą niezbędne przeglądy oraz naprawy. Kryteria przetargowe dotyczyły również zatrudnionych kierowców. Muszą oni znać język polski przynajmniej na poziomie średniozaawansowanym (poziom B1), przepisy porządkowe i taryfowe, a także orientować się w układzie komunikacyjnym i topografii Warszawy oraz okolic. Przewoźnik został też zobowiązany do zatrudnienia kierowców na podstawie umowy o pracę.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5