Partnerzy serwisu:
PARTNER DZIAŁU


Mobilność

DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco

Dalej Wstecz
Autor:

Łukasz Malinowski

Data publikacji:
2019-06-18 08:00
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

facebookLogolinkedInLogolinkedInLogo
emailLogowykopLogogooglePlusLogo

 

DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
fot. Łukasz Malinowski
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
DB Regio Bus przetestuje elektryki od Ebusco
Deutsche Bahn (DB, Koleje Niemieckie) dysponują w Niemczech flotą ok. 5 tys. autobusów obsługujących ruch regionalny. Przewoźnik od jakiegoś czasu zakłada przejście na w pełni zelektryfikowaną flotę pojazdów i testuje już pierwsze egzemplarze. Na odbywającym się w tym roku w Sztokholmie kongresie UITP mogliśmy zobaczyć autobus elektryczny przygotowany przez Ebusco.

Presja opinii publicznej w Niemczech na wykorzystanie ekologicznego transportu z każdym rokiem jest co raz większa. Przekłada się to na rosnące zainteresowanie organizatorów i operatorów transportu publicznego autobusami elektrycznymi. Z takimi naciskami spotyka się także DB, które swoją flotą autobusową, zarówno w ruchu aglomeracyjnym jak i regionalnym, przewiozło w roku 2017 ponad 630 mln pasażerów. Przewoźnik postanowił więc rozpocząć testy autobusów, które byłby w stanie sprostać oczekiwaniom poszczególnych regionów.

Pod koniec ubiegłego roku Klaus Müller, dyrektor generalny DB Regio Bus i Daniel Marx, dyrektor ds. Produkcji DB Regio Bus podpisali porozumienie z holenderskim producentem autobusów Ebusco reprezentowanym przez Petera Bijvelds, dyrektor generalny firmy regulujące zasady współpracy w okresie testowym. Był to efekt rozmów, które zaczęły się jeszcze na kolejowych targach Innnotrans w Berlinie.

DB szukało producenta, który podejmie się stworzenia autobusu elektrycznego mogącego pokonać dziennie do 450 km w ruchu regionalnym bez konieczności ładowania. Założono przy tym, że większość potencjalnie obsługiwanych tras wymagałaby dziennego przebiegu zbliżonego raczej do 300 km.

Dwa autobusy holenderskiego producenta mają być testowane od końca 2019 roku w codziennym ruchu w różnych regionach kraju, w tym niezwykle wymagający, zwłaszcza dla autobusów elektrycznych, górzystym regionie Fryburga. Każdy został wyposażony w akumulatory o łącznej pojemności w maksymalnej wersji 475 kWh i będą testowane w wersji z pełną niską podłogą i dwiema parami drzwi oraz w wersji trzydrzwiowej.

Podziel się z innymi:


facebookLogolinkedInLogolinkedInLogoemailLogowykopLogogooglePlusLogo
Zobacz również
Utrecht zamawia 55 przegubowych autobusów elektrycznych

Prawo & Finanse

Utrecht zamawia 55 przegubowych autobusów elektrycznych

Jakub Dybalski 20 lutego 2019

Bukmacher przewiduje, kto kupi Solarisa. Stawia na BYD i PFR

Prawo & Finanse

Bukmacher przewiduje, kto kupi Solarisa. Stawia na BYD i PFR

Jakub Dybalski 10 kwietnia 2018

Testy w Bonn. W Ebusco brakuje drzwi

Mobilność

Testy w Bonn. W Ebusco brakuje drzwi

Jakub Dybalski 28 października 2016

 

 

 

 

 

 

Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.


współpraca

 Rynek Kolejowy Rynek Lotniczy Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5